Pinterest

Co to jest Pinterest?

Pinterest? Co to jest Pinterest?

W coraz mniejszym stopniu tablice z inspiracjami, w coraz większym - medium społecznościowe. Według wszelkich znaków na niebie i na ziemi wciąż zyskuje popularność. I trudno, żeby tak nie było, dziś, w erze obrazkowej  A Pinterest został stworzony do kolekcjonowania treści wizualnych, zatem...

Na czym to polega?

Twoje konto na Pintereście to zbiór tematycznych tablic ze zdjęciami, z których każde jest (powinno być) podlinkowane do strony źródłowej: www, bloga, sklepu itd. Zdjęcia czyli PINY możesz przypinać dowolnie, z całego internetu, nie narusza to praw autorskich (szerszy temat).

Każdy użytkownik Pinteresta może przypiąć (przypinować) do swojej tablicy dowolne zdjęcie znalezione w internecie. Zebrane w ten sposób zdjęcia to tzw. piny. Zdjęcia te mogą być później „przepinowane” przez innych użytkowników na ich tablice. Użytkownicy, którzy śledzą Twój profil to FOLLOWERSI (uh, nie po polsku ale Instagram nas już oswoił z tym słówkiem).

U wielu osób pozostaje zbiorem zakładek, inspiracji z internetu. Dla wielu jednak, stał się narzędziem do pozyskiwania klientów, narzędziem promocji. Narzędziem kierowania ruchu na Twojego bloga, do sklepu. Mówi się, ze piny żyją wiecznie, raz puszczone w ruch, działają długi długi czas na Twoją korzyść.

Czym naprawdę jest Pinterest?

Pinterest to wyszukiwarka wizualna. Wyszukuje zadane słowa kluczowe oraz obrazy podobne wśród tysięcy, milionów pinów, reprezentujących strony, sklepy, blogi.

Tak, Pinterest jest wyszukiwarką wizualną, a nie siecią społecznościową. Funkcjonuje podobnie jak wyszukiwarka Google i ma możliwość kierowania lojalnych, wykwalifikowanych i zainteresowanych użytkowników do Twojego świata. Nie do końca chodzi o interakcje międzyludzkie, raczej o rozpowszechnianie treści. Traktuj Pinterest jako wyszukiwarkę. Uwierz mi, ta zmiana myślenia będzie tego warta.

Inna funkcja

Powodem dla którego Pinterest różni się od innych serwisów społecznościowych, jest to, że pełni inną funkcję; Jak wspomniano powyżej, celem przeciętnego użytkownika Pinteresta nie jest publikowanie własnych pomysłów lub treści, lecz zapisywanie treści, które uzna za wartościowe, na później, w celach zakupowych, dla inspiracji. Dla firm, które chcą rozpowszechniać swoje treści lub promować produkty, Pinterest jest doskonałym narzędziem do wykorzystania w celach marketingowych.

Chcesz wiedzieć więcej?

Śledź bloga lub zapisz się na newsletter, aby regularnie otrzymywać informacje o artykułach, webinarach i wyzwaniach!

Po zapisie koniecznie pobierz checklistę: "5 kroków, aby Pinterest pracował dla Ciebie!"

 

Zapisz na Pintereście:

%d bloggers like this: