Hashtagi można znaleźć wszędzie na Instagramie i Twitterze, a dość rzadko widać hashtagi na Pintereście. Przyjrzyjmy się im dokładniej.

 

Co to są hashtagi?

Hashtagi to słowa lub wyrażenia używane do identyfikacji postów, twittów, lub pinów na określony temat, publikowanych w Social Media. Czyli tagi poprzedzone hashem: #.

 

Gdzie wstawiać hashtagi na Pintereście?

Na Pintereście hashtagi w opisach kont, tytułach tablic, opisach tablic lub nazwach profili nie są klikalne. Jedyne miejsce, w którym możesz klikać i przeszukiwać hashtagi, to opis pina.

Zawsze umieszczaj hashtagi na końcu opisu pinu. Użytkownicy są przyzwyczajeni do czytania opisu, a następnie do oglądania hashtagów na końcu. Twój opis powinien być łatwy do odczytania.

 

Jak ich używać?

Aby dodać hashtag do opisu pina, wpisz „#”, a następnie słowo kluczowe lub wyrażenie. Podczas wstawiania hashtaga Pinterest zaleca, abyś był konkretny i opisowy. Używaj słów lub fraz opisujących zawartość pinów.

 

Ile hasztagów należy używać w każdym opisie?

Możesz użyć do 20 hashtagów, w ramach limitu 500 znaków w opisie pina.

 

Jak sprawdzić piny opatrzone danym hashtagiem?

Podobnie jak w innych Social Media, piny powiazane danym hashtagiem można odkryć klikając hashtag w opisie pinów lub wyszukując hashtagi, takie jak „#homedekor” lub „#chickenrecipes”. Spowoduje to przejście do wyświetlenia wszystkich pinów, które dzielą hashtag. Na górze pojawią się najnowsze piny z danym hashtagiem.

Dla nas w Polsce to bez znaczenia, ale w tym zestawieniu nie pojawiają się Promoted Pins (zresztą Promoted Pins mają ograniczenie do maksymalnie jednego hashtaga w opisie)

Wyniki wyszukiwania wg hashtagów można filtrować, aby wyświetlić tylko tablice z tym hashtagiem.

 

Czy warto używać hashtagów na Pintereście?

Pinterest nie oferuje zbyt wielu wskazówek dotyczących używania hashtagów. Oficjalnie, zgodnie z pomocą Pinteresta „posiadanie zbyt wielu hashtagów w opisach może negatywnie wpłynąć na Twój ranking”. Stąd też hastagi nie były długi czas zbyt popularne na Pintereście. Stopniowo to się zmienia, gdyż użytkownicy przenoszą swoje doświadczenia i materiały (zdjęcia, opisy) między profilami.

Wyszukiwanie wg hashtagów na Pintereście nie jest zresztą dobrze rozwiązane. Niemal na każdy hashtag znaleźć można w prezentowanych wynikach piny bez hashtaga, albo z tym wyrażeniem nie poprzedzonych hashem (#).

Wg niektórych dobrze działają jedynie hashtagi unikalne (czyli tylko Twoje, np. związane z nazwą bloga, sklepu, czy konkursowe). Jeśli już używasz hashtagów, dodaj własny na początku zestawu.

 

Jak specyficzne muszą być hashtagi?

Najlepszą radą jest używanie kombinacji ogólnych i specyficznych hashtagów. Ogólne hashtagi pomogą Ci pokazać się w kanale wyszukiwania, zwłaszcza jeśli często pinujesz (pamiętaj o chronologicznej prezentacji wyników). Używanie określonych hashtagów pomoże ci się pokazać, gdy ktoś szuka czegoś konkretnego.

 

Czy warto edytować starsze piny i dodawać w nich hashtagi?

Zważywszy na chronologiczną prezentację wyników na dany hashtag, raczej nie ma to sensu. Jeśli już – zrób to tylko dla najpopularniejszych pinów.

 

Czy są gdzieś statystyki, które pokazywałyby, ile razy konkretny hashtag został użyty, podobnie jak na Instagramie?

Nie ma identycznego narzędzia, ale podobnie jak na Instagramie po wpisaniu hashtagu podpowiadane są podobne/zawierające te same słowa.

 

Czy użytkownicy Pinteresta faktycznie klikają hashtagi, czy po prostu wyszukują piny przez słowa kluczowe w wyszukiwarce?

Tak, ostatnio hashtagi zdobywają popularność, poprzez przyzwyczajenia użytkowników z innych mediów. Skuteczność tego narzędzia nie jest jednak większa niż zwykłych wyszukiwań.

 

Zapisz na Pintereście: