Już wiemy! Jest nowy algorytm Pinteresta!

Pisałam już o drobniejszych zmianach, tytułach pinów, rozmiarach zdjęć, ale z początkiem 2020 roku Pinterest wprowadził dużo istotniejszą zmianę. Nowy algorytm Pinteresta zmieni nasze podejście do publikowania na Pintereście

Czy to zmiana korzystna dla nas? Niekorzystną? To zależy.

Jeśli masz już rozbudowany profil i wiele pinów to korzystałeś dotychczas z premii polegającej na tym, że piny żyją bardzo długo, a raz rozprzestrzenione po całym Pintereście – pracowały na nas cały ten czas.

Teraz – premiowane będą nowe treści.

Czy to oznacza, że stare będą ginąć w czeluściach Pinteresta, jak to się dzieje z postami na FB i Instagramie? Nie, wciąż obroni Cię przed tym dobre SEO pinów, ale nowe treści dostały na Pintereście zdecydowany priorytet. Nowy algorytm Pinteresta spowoduje, że starsze treści będą wyświetlane wtedy, gdy będą dokładnie odpowiadać zapytaniom i zainteresowaniem użytkowników.

Ważne! Nowe treści to nie tylko nowe produkty w sklepie czy artykuły na blogi i związane z tym piny. To po prostu nowe piny, nowe obrazy nawet prowadzące do dawnych treści.

Zmienić  się muszą nasze przyzwyczajenia.

Nieskuteczne, a nawet uznane za spamerskie będzie intensywne pinowanie tych samych treści w wielu miejscach bez zachowania odstępu czasowego.

Jak zatem działać, aby nowy algorytm Pinteresta uwzględniał nasze treści wysoko w wynikach wyszukiwania?

Premiowane będą nowe treści wzbogacające Pinterest. To istota zmian.

Świeża treść to w zasadzie dowolna kombinacja zdjęć i opisów, które nigdy wcześniej nie były przypięte do Pinteresta.

Z naciskiem na obrazy.

Pinterest chce, zeby użytkownicy konsekwentnie dodawali treści wysokiej jakości treści.

Nie będzie uznawana za wartościową ta sama treść dodawana w kółko. Nie przepinanie. Nie rozsiewanie wciąż tego samego na kolejnych tablicach, tylko „przynoszenie” na Pinterest nowych treści. Tak, więc oprócz tego, że weźmiesz uwagę dalsze rady o tworzeniu nowych obrazów, pamiętaj, że „po pierwsze treść!

Opłaci się tworzenie nowych pinów

Mogłabym pisać „nowych”, ale sam Pinterest używa przymiotnika „fresh”, więc zostańmy przy „świeżych” Według Pinteresta: nowy jest lepszy, nawet jeśli prowadzi do dawno istniejących treści. Możesz zatem:

  • tworzyć nowe piny dla nowych postów, produktów
  • tworzyć nowe piny dla najlepszych istniejących treści. Sprawdź statystyki swojego sklepu lub bloga, aby zobaczyć, który ze starszych postów na blogu miał dobry ruch. Zrób dla niego nowe piny: całkowicie nowe obrazy bo tylko takie będą liczone jako świeża treść na Pinterest, nawet jeśli już wcześniej udostępniono link do tego postu na blogu.

Świeże to świeże, nie licz, że wystarczą kosmetyczne zmiany.

Nowy opis ze starym zdjęciem nie jest „świeżą” treścią na Pintereście. Pamiętaj, że Pinterest rozpoznaje obrazy. Nie wystarczy drobna zmiana starego pina, zmiana tytułu, opisu lub tekstu alternatywnego :

  • zmieniaj obrazy,
  • zmieniaj czcionki w napisach
  • zmieniaj kolory nakładek na zdjęcia

Kluczem są nowe obrazy. Ale jeśli możesz,  wraz ze zmianą obrazu, zmieniaj także opis. To idealna (według Pinteresta) kombinacja, nawet jeśli pinujesz stare treści: nowy obraz + nowy opis. W praktyce trudno to zrealizować np. dla pinów wzbogaconych ciągnących ze sklepu opisy, tytuły. Zadbaj jednak, aby przynajmniej niektóre piny miały zupełnie nowe opisy. Możesz przy tym wykorzystywać inne słowa kluczowe, badając ich potencjał.

Zorganizuj się na nowo

Jak w natłoku zajęć produkować wciąż nowe i nowe piny bez dużego nakładu czasu?

Korzystaj z narzędzi graficznych, w tym np. Canvy.

Jak sobie pomóc? Utwórz co najmniej 5-10 unikalnych szablonów dla pinów  w serwisie Canva, a następnie wykorzystuj je podmieniając zdjęcia, grafiki, napisy dla kolejnych pinów.

Dzięki temu tworzenie pinów jest o wiele mniej czasochłonne!

Wartość ponad ilość

Wcześniej często można było spotkać opinię, że warto pinować intensywnie. Sama prowadziłam w grupie Podbijamy Pinterest wyzwanie o wiele mówiącej nazwie „Idziemy na ilość”. Mówiło się, że optimum to około 30-50 pinów. Teraz Pinterest polecił znacznie mniej: średnio 15-25 pinów dziennie.

Przypinanie znacznie więcej niż zalecana ilość może zaszkodzić dystrybucji pinów i zmniejszyć ruch na Twoim profilu, a docelowo także w sklepie i na blogu, gdziekolwiek kierują piny.

Świeże to Twoje, nie cudze

Konsekwencją tego, ze nowy algorytm Pinteresta daje priorytet nowym treściom, jest również to, że powinno się pinować głównie własne treści, jeśli Pinterest nie ma pozostać jedynie zbiorem zakładek, a ma promować Twój biznes.

Nie spamuj

Świeży pin  nie musi być już jak dawniej przepisany na wiele tablic, aby zyskać popularność, przynajmniej według oficjalnych oświadczeń Pinteresta. Zaleca się obecnie, aby nowy pin nie był przypinany do więcej niż 10 tablic (uwzględniając tablice grupowe).

Dodatkowo liczy się to, jak często przypinasz do tablic. Pinterest zaleca stosowanie odstępu czasowego co najmniej 2-3 dni za każdym razem, gdy przypinasz ten sam pin do innej tablicy. W przeciwnym razie Twoje konto może być postrzegane jako spam.

Tu z pomocą przychodzi Tailwind. Jego nowa funkcja o nazwie „Inteligentny przewodnik”, ocenia twój harmonogram pinów, upewnia Cię, że postępujesz zgodnie z najlepszymi praktykami Pinterest i zabezpiecza przed zawieszeniem lub zamknięciem konta. W bezpłatnej wersji możesz zaplanować i opublikować do 100 pinów.

Ograniczenie skuteczności tablic grupowych

Był czas, kiedy tablice grupowe były uważane za najlepszy sposób do osiągniecia szybkiej popularności treści. Ale tak naprawdę nie zostały stworzone do tego celu. Zostały stworzone, by ludzie mogli wspólnie planować wydarzenie lub współpracować nad konkretnym pomysłem.

Teraz tablice grupowe nie będą tak skuteczne. Ta zmiana faktycznie rozpoczęła się już wcześniej, w 2019 , a nawet 2018 r. Dlatego też lepiej skoncentrować się na przypinaniu do własnych tablic, a dopiero w drugiej kolejności, na tablicach grupowych.

Tutaj również kluczem tutaj jest trafność, adekwatność treści. Wybierz najbardziej odpowiednie tablice (na podstawie słów kluczowych w tytule i opisie). Nie przypinaj byle gdzie, byle więcej. Podziel tablice, które masz i w których uczestniczysz na grupy tematyczne i nie przypinaj wszystkiego wszędzie, ale tam, gdzie dany pin najbardziej pasuje.

Do to Twoim pinom odpowiedni kontekst, by lepiej pozycjonować je w wyszukiwarce Pinteresta.

Podsumowując: nowy algorytm Pinteresta powoduje, że warto:

  • tworzyć więcej dobrych treści;
  • obrazować je nowymi pinami;
  • przypinać je rzadziej, ale głównie na własnych tablicach. jeśli na obcych czy grupowych – to dobrze dobranych;
  • przypinać zgodnie z kontekstem, treścią danego pina;
  • wspomagać się narzędziami (nie ze względu na algorytm Pinteresta, ale własną oszczędność czasu).

Chcesz być na bieżąco z newsami dotyczącymi Pinteresta?

Zapisz się na newsletter! TUTAJ!      Otrzymasz checklistę: “5 kroków, aby Pinterest pracował dla Ciebie!”

 

Zapisz na Pintereście:

 

nowy algorytm Pinteresta