Nie ma już dostępnej kiedyś opcji przekształcania konta osobistego w firmowe jednym ruchem suwaczka. Możesz też założyć konto firmowe od razu, pomijając etap konta osobistego.
Jeśli chcesz stworzyć najpierw konto osobiste, przejdź na https://pl.pinterest.com/
Już w pierwszym kroku przy tworzeniu nowego konta Pinterest proponuje utworzenie konta firmowego. Wybierając tę opcję, masz skróconą drogę (przeczytaj dalsze instrukcje, zanim zdecydujesz, co wybrać).
Jeśli wybierzesz ‘Zarejestruj się’ wyżej to podając podstawowe dane, utworzysz konto osobiste.

Wybierz dobrą nazwę. Z badań wynika, że najkorzystniejsze jest zestawienie nazwy własnej (imię, nazwisko lub nazwa bloga, sklepu) oraz słowa kluczowego. Na przykład: Extrano – beading tutorials and patterns. Dzięki temu profil może zostać wyszukany po nazwie i po słowie kluczowym.

W menu w prawym górny rogu, pod ikoną osoby, rozwiniesz menu, w którym możesz doprecyzować ustawienia konta i dodać konto firmowe.
Jeśli wybierzesz opcję ‘Dodaj bezpłatne konto firmowe’ przejdziesz do ekranu:


Podasz podstawowe dane i zdecydujesz czy chcesz w przyszłości korzystać z reklam (wybierz ‘Tak’, to do niczego nie zobowiązuje).
Wracając do początkowej możliwości wyboru: jeśli utworzysz od razu konto firmowe, będziesz mieć tylko takie. Jeśli pójdziesz drogą utworzenia najpierw konta osobistego (lub masz już takie) to pod tym kontem będzie widniało jedno lub więcej kont firmowych. Gdy je powiążesz, zyskujesz możliwość szybkiego przełączania się między nimi:


Jeśli masz konto firmowe utworzone dawno temu (kiedy była jeszcze możliwość zmiany konta osobistego na firmowe i z powrotem) to może ono funkcjonować odrębnie, bez rodzica w postaci konta osobistego. Nie ma to większego znaczenia. Według mnie nawet jest lepiej utworzyć wyłącznie konto firmowe. Treści prywatne możesz na nim ukrywać, a unikasz zbędnej hierarchii profili, dodatkowego konta i ustawień.
Jeśli zdecydujesz się na oba lub masz już konto osobiste i dodasz do niego nowoutworzone konto firmowe, to uzyskasz możliwość przekopiowania treści z konta osobistego na profil firmowy. To dobra opcja, jeśli zawiera ono treści promujące Twoją firmę i ciekawe dla grupy docelowej. Przyznam, że nie wiem czy ‘przejdą’ także obserwatorzy, nie mam tej opcji na koncie, aby sprawdzić:
(uhhh… skąd nagle ten niebieski kolor na Pintereście???)
Po przekopiowaniu możesz działać wyłącznie na koncie firmowym, lub na obu kontach (analogicznie jak na Facebooku prowadzisz konto osobowe i fanpage). Dalsze informacje w tym e-booku będą odnosiły się do konta firmowego (choć większość informacji będzie prawdziwa również dla osobistego).
Chcesz wiedzieć więcej?
Artykuł powstał z wykorzystaniem treści z e-booka „3, 2, 1 Start! Promuj biznes na Pintereście”, który wprowadzi Cię w podstawy wykorzystania Pinteresta dla promocji Twojego biznesu: sklepu, bloga.
W e-booku znajdziesz:
szczegółowe instrukcje krok po kroku jak założyć i prowadzić profil na Pintereście – tak, aby służył promocji Twojego biznesu.
konkretne wskazówki dotyczące grafik, sposobów pinowania, przygotowania strony i sklepu do promocji na Pintereście, pozycjonowania w wyszukiwarce – dzięki nim zaczniesz przyciągać ruch na stronę za pośrednictwem Pinteresta.
podpowiedzi i sztuczki z mojej wieloletniej praktyki promocji sklepu na Pintereście – skuteczne działanie od pierwszych pinów.

Śledź bloga lub zapisz się na newsletter, aby regularnie otrzymywać informacje o artykułach, webinarach i wyzwaniach!
Zapisz się na newsletter
"Pinterest dla biznesu"!
Pobierz bezpłatnie checklistę: 5 kroków, aby Pinterest pracował dla Ciebie!
Dodatkowo dostaniesz mailowo dodatkowe informacje, nagrania video, porady i tricki!
Zapisz na Pintereście:
