,Od czego zacząć?

Gdy już wiesz co nieco o tym, że warto być na Pintereście, to zaczynasz się zastanawiać od czego zacząć? Albo masz już konto od lat wykorzystywane dla celów prywatnych? Od czego zacząć jego wykorzystywanie biznesowe?

Możesz otworzyć najpierw konto biznesowe na Pintereście

Albo po prostu od pinowania z własnej strony czy sklepu.

Ale…

Większość osób, które od tego zaczynają pomijają pierwszy, najistotniejszy krok.

Nie zastanawiają się, do kogo kierują swój przekaz. Komu chcą się pokazać?

Zanim świadomie przypniesz pierwszego pina z określonym celem:

Zastanów się!

  • Czy naprawdę wiesz, czym jest Pinterest? Sprawdź tutaj: CO TO JEST PINTEREST?
  • Czy wiesz, dlaczego zaczynasz na działać na Pintereście? Zawsze powinieneś mieć na uwadze jakiś cel, kiedy zaczynasz prowadzić działania marketingowe w jakiejkolwiek sieci społecznościowej.

A także:

  • Jaka jest główna działalność Twojej firmy ?Jaką działalność (lub jej część) chcesz promować na Pintereście?
  • Jaka jest Twoja grupa docelowa?
  • Gdzie i kiedy spędzają czas Twoi potencjalni odbiorcy?
  • Czym się interesują, co ich inspiruje i kieruje ich działaniami?
  • W jakim są wieku?
  • Skąd pochodzą i jakie mają wykształcenie?

Mogą Ci się również przydać informacje:

  • Jak działa Twoja konkurencja?
  • Które media społecznościowe wybiera?
  • Czy jej strategia marketingowa jest skuteczna?
  • Jak wielu fanów ma Twoja konkurencja?

To tylko kilka najistotniejszych pytań, które musisz sobie zadać przed rozpoczęciem jakiejkolwiek strategii marketingowej! Także tej na Pintereście. Tylko Wtedy Twoje działania będą właściwie ukierunkowane.

Masz już odpowiedzi na swoje pytania. I co dalej?

Musisz mieć konto biznesowe na Pintereście

To nie podlega negocjacjom. Aby skutecznie korzystać z Pinteresta, aby rozwijać swoją firmę, musisz mieć konto biznesowe Pinterest.

Poza wszystkimi innymi korzyściami, jeśli chcesz wykorzystywać Pinterest do promocji biznesu to masz obowiązek przekształcić konto w biznesowe:

„If you want to use Pinterest for commercial purposes, „you must create a business account and agree to our Business Terms of Service.” ~Pinterest

Dlaczego konto biznesowe na Pintereście, a nie osobiste?

  • Możliwość uwzględnienia nazwy firmy w nazwie profilu
  • Dostęp do dodatkowych statystyk, Rich Pins i Promoted Pins (gdy będą u nas dostępne)
  • Bezpośredni odnośnik do Twojej strony www: łatwy dostęp do Twojej witryny od strony użytkownika.
  • Wzrost zaufania do treści

Skąd mam wiedzieć, czy mam już konto biznesowe na Pintereście?

Najprostszym sposobem, aby dowiedzieć się, czy masz konto biznesowe, czy nadal osobiste, jest zalogowanie się na Pinterest i sprawdzenie lewego górnego rogu (obok znaczka Pinterest). Jeśli masz zakładkę dot. statystyk, oznacza to, ze Twoje konto jest biznesowe.

Jeśli mam konto osobiste, to mam je przekształcić, czy też założyć nowe?

W większości przypadków przekształcenie będzie szybsze i łatwiejsze, a do tego nie stracisz dotychczasowego dorobku (w tym prywatnych inspiracji, które również możesz zachować!

Dostosuj wygląd i treść konta (w tym widoczność wybranych tablic) do nowej sytuacji

Jeśli dostosowanie byłoby trudne i czasochłonne, a nie masz dotychczas zbyt wiele treści i followersów – załóż nowe konto.

Jak dokonać przekształcenia konta w konto biznesowe na Pintereście?

Nie ma już dostępnej kiedyś opcji przekształcania konta osobistego w firmowe jednym ruchem suwaczka. Możesz też założyć konto firmowe od razu, pomijając etap konta osobistego.

Jeśli chcesz stworzyć najpierw konto osobiste, przejdź na https://pl.pinterest.com/

 Już w pierwszym kroku przy tworzeniu nowego konta Pinterest proponuje utworzenie konta firmowego. Wybierając tę opcję, masz skróconą drogę (przeczytaj dalsze instrukcje, zanim zdecydujesz, co wybrać).

Jeśli wybierzesz ‘Zarejestruj się’ wyżej to podając podstawowe dane, utworzysz konto osobiste.

Wybierz dobrą nazwę. Z badań wynika, że najkorzystniejsze jest zestawienie nazwy własnej (imię, nazwisko lub nazwa bloga, sklepu) oraz słowa kluczowego. Na przykład: Extrano – beading tutorials and patterns. Dzięki temu profil może zostać wyszukany po nazwie i po słowie kluczowym.

W menu w prawym górny rogu, pod ikoną osoby, rozwiniesz menu, w którym możesz doprecyzować ustawienia konta i dodać konto firmowe.

 Jeśli wybierzesz opcję ‘Dodaj bezpłatne konto firmowe’ przejdziesz do ekranu: 

Podasz podstawowe dane i zdecydujesz czy chcesz w przyszłości korzystać z reklam (wybierz ‘Tak’, to do niczego nie zobowiązuje).

Wracając do początkowej możliwości wyboru: jeśli utworzysz od razu konto firmowe, będziesz mieć tylko takie. Jeśli pójdziesz drogą utworzenia najpierw konta osobistego (lub masz już takie) to pod tym kontem będzie widniało jedno lub więcej kont firmowych. Gdy je powiążesz, zyskujesz możliwość szybkiego przełączania się między nimi:

Jeśli masz konto firmowe utworzone dawno temu (kiedy była jeszcze możliwość zmiany konta osobistego na firmowe i z powrotem) to może ono funkcjonować odrębnie, bez rodzica w postaci konta osobistego. Nie ma to większego znaczenia. Według mnie nawet jest lepiej utworzyć wyłącznie konto firmowe. Treści prywatne możesz na nim ukrywać, a unikasz zbędnej hierarchii profili, dodatkowego konta i ustawień.

Jeśli zdecydujesz się na oba lub masz już konto osobiste i dodasz do niego nowoutworzone konto firmowe, to uzyskasz możliwość przekopiowania treści z konta osobistego na profil firmowy. To dobra opcja, jeśli zawiera ono treści promujące Twoją firmę i ciekawe dla grupy docelowej. Przyznam, że nie wiem czy ‘przejdą’ także obserwatorzy, nie mam tej opcji na koncie, aby sprawdzić: 

(uhhh… skąd nagle ten niebieski kolor na Pintereście???)

Po przekopiowaniu możesz działać wyłącznie na koncie firmowym, lub na obu kontach (analogicznie jak na Facebooku prowadzisz konto osobowe i fanpage). Dalsze informacje w tym e-booku będą odnosiły się do konta firmowego (choć większość informacji będzie prawdziwa również dla osobistego).

Chcesz wiedzieć więcej?

 Artykuł powstał z wykorzystaniem treści z e-booka „3, 2, 1 Start! Promuj biznes na Pintereście”, który wprowadzi Cię w podstawy wykorzystania Pinteresta dla promocji Twojego biznesu: sklepu, bloga. 

W e-booku znajdziesz:

  szczegółowe instrukcje krok po kroku jak założyć i prowadzić profil na Pintereście – tak, aby służył promocji Twojego biznesu.

  konkretne wskazówki dotyczące grafik, sposobów pinowania, przygotowania strony i sklepu do promocji na Pintereście, pozycjonowania w wyszukiwarce – dzięki nim zaczniesz przyciągać ruch na stronę za pośrednictwem Pinteresta.

  podpowiedzi i sztuczki z mojej wieloletniej praktyki promocji sklepu na Pintereście – skuteczne działanie od pierwszych pinów.

Śledź bloga lub zapisz się na newsletter, aby regularnie otrzymywać informacje o artykułach, webinarach i wyzwaniach!

Zapisz się na newsletter

"Pinterest dla biznesu"!

Pobierz bezpłatnie checklistę: 5 kroków, aby Pinterest pracował dla Ciebie!

Dodatkowo dostaniesz mailowo dodatkowe informacje, nagrania video, porady i tricki!

Zapisz na Pintereście: