Dobry pin to nie tylko obraz

Wiele osób jest przeświadczonych, że Pinterest to tylko obrazki. Ładne będą przyciągać. Tak, owszem, ale tylko wtedy gdy zostaną wyświetlone użytkownikowi poszukującemu informacji, prawda? Temu zaś służy optymalizacja pinów pod SEO.

Gdzie umieszczać słowa kluczowe?

W przypadku pinów mamy dwa miejsca na działania optymalizujące pod kątem wyszukiwarki:

  • w tytule pina
  • w opisie pina

Tylko tyle i aż tyle. Zwróć uwagę, że gdy ludzie pinują bez dbałości o to miejsca, pinują bez tytułów i bez opisów, po prostu przypinają obrazki, to ich profile pozostają zbiorem zakładek. Ich zakładek, bo nie są one łatwo widoczne dla innych. Twoim celem jest pojawianie się pinów w wynikach wyszukiwania i przejścia użytkowników dalej.

Słowa kluczowe używane w tytułach i opisach pozwalają wyszukiwarce Pinteresta uwzględnić dany pin w wynikach wyszukiwania. Im bardziej są dopasowane to zapytania, tym wyżej (w połączeniu z innymi czynnikami).

Nie wiesz, co to są słowa kluczowe? Wróć do artykułu „Jak działa wyszukiwarka Pinteresta?

Ale… jest jeszcze drugi, głębszy poziom optymalizacji

Jakość pinów, uwzględniana w algorytmie wyszukiwarki, często zależy od popularności i poziomu zaangażowania użytkowników wobec pinów. Im lepszy tytuł, im bardziej opis odpowiada oczekiwaniom, spełnia potrzeby, tym więcej osób zaangażuje się w Twój pin, klikając, zapisując, powiększając, dodając zdjęcie lub komentując i tym wyższa będzie Twoja pozycja w rankingu pod względem jakości.

Popraw jakość pinów

  • Twórz tytuły zawierające słowa kluczowe, na które chcesz się pozycjonować. Spraw, by tytuły były atrakcyjne. Masz tylko kilka słów, aby zrobić duże wrażenie, upewnij się, że tytuł zachęca widza do dowiedzenia się więcej i kliknięcia.
  • Twórz opisy, które wymiatają: niosą informację (słowa kluczowe!) oraz zawierają wezwanie do działania – przejścia na stronę źródłową.

Czy można prościej?

Tak, można! Gdy na Twojej stronie lub w sklepie dopełnisz formalności umożliwiające tworzenie pinów wzbogaconych, to będziesz tworzyć dobre, zoptymalizowane piny jednym kliknięciem. Bo gdy stworzysz dobry tytuł produktu w sklepie, dobry opis to bez dodatkowego wysiłku będzie się on przenosił na Pinterest. Porównaj dwa piny: zwykły i wzbogacony, produktowy. Ten drugi niesie nieporównywalnie więcej  informacji i znacznie lepiej pozycjonuje się w wyszukiwarce!

Jak to zrobić?

Można (i trzeba) dbać o optymalizację już na etapie tworzenia pinów. Ale (o czym wiele osób zapomina), pin nie jest dany raz na zawsze, można go w każdej chwili wyedytować.

Często pytacie, co zrobić z już istniejącym  profilem i pinami? Edytować, usuwać i tworzyć na nowo?

  • W zasadzie nie ma sensu edytować całego swojego profilu, wszystkich dotychczas przypiętych pinów. Szkoda czasu, tym bardziej, zenie mado tego dobrych narzędzi i pozostaje żmudna edycja pin po pinie. Możesz to zrobić w odniesieniu do najważniejszych, produktowych, najlepszych artykułów na blogu.
  • Wdrażaj prawidłowe praktyki SEO w każdym nowym pinie, skupienie się na nowych treściach przyniesie lepsze efekty.
  • Nie usuwaj dawnych treści, o ile są adekwatne, przydatne dla Twojego potencjalnego klienta. Nawet jeśli są słabo pozycjonowane, pracują na wygląd i pożyteczność całego profilu.

Potrzebujesz wsparcia w działaniu? Warsztaty SEO już dostępne!

[siteorigin_widget class=”WP_Widget_Media_Image”]
Nie chcesz czytać, tylko chcesz podziałać?
Pochylić się wreszcie nad swoim profilem i uporządkować go? Nauczyć się pinować zgodnie z zasadami Pinterest SEO? Sprawić, że Twoje piny będą widoczne, a płatne reklamy skuteczne (tak, powiedzmy to sobie szczerze, płatne reklamy nie zadziałają, gdy Twoje tablice i piny nie będą zoptymalizowane pod wyszukiwarkę Pinteresta).
Warsztaty już w sprzedaży, od dziś do 4 listopada, lub do wyczerpania miejsc (tylko 25!). Sprawdź!
[siteorigin_widget class=”SiteOrigin_Widget_Button_Widget”]