Pinterest

Pinterest SEO – Optymalizacja profilu

Optymalizacja profilu na Pintereście

Jakie są kluczowe elementy do sprawdzenia i poprawienia, aby Twój profil był zoptymalizowany pod kątem SEO? Co bierze pod uwagę wyszukiwarka Pinteresta szeregując Twoje treści w wynikach prezentowanych użytkownikom?

 

Jakość domeny

Pinterest szeregując wyniki wyszukiwania uwzględnia fakt, czy pochodzą one ze zweryfikowanej, Twojej domeny czy nie. Wyżej ceni bowiem oryginalne treści pojawiające się po raz pierwszy ze stron internetowych niż przepięcia. Ponadto uwzględnia popularność poprzednich pinów pochodzących z Twojej witryny. Im bardziej popularne są Twoje poprzednie piny, tym bardziej Pinterest widzi Twoją witrynę jako źródło treści wysokiej jakości.

Popraw ranking jakości Twojej witryny, wykonując następujące proste kroki:

1. Konwertuj swoje konto na konto biznesowe i podepnij swoją stronę internetową.

Jeśli chcesz wykorzystywać Pinteresta do promocji Twojego biznesu, koniecznie musisz przejść na profil biznesowy. Drugim krokiem jest  potwierdzenie praw do domeny. Pisałam już o tym w dotychczasowych artykułach:

Po co to robić?

Jest kilka czynników ważnych dla algorytmu Pinteresta i bez posiadania profilu biznesowego i podpiętej witryny, z której publikujesz i promujesz treści, osiągnięcie dobrej optymalizacji pod SEO jest niemożliwe. To pokaże Pinterestowi, że jesteś wiarygodnym użytkownikiem, oraz że źródło, z którego pochodzą piny, jest zweryfikowane.

Pozwoli Ci to również zagłębić się w statystyki, w tym dotyczące wizyt na stronie i liczby otrzymywanych przepięć.

2. Wprowadź na Twojej stronie możliwość uzyskiwania pinów wzbogaconych (rich pins)

Pinterest ceni je wysoko, bo wiadomo, że są źródłem dobrych informacji, użytkownicy je lubią, bo mają wszystkie potrzebne im informacje podane jak na tacy.

Rich pins wyświetlają wzbogacone opisy dla pinów z Twojej strony (w odpowiedni sposób ustawionej, zgłoszonej do Pinteresta i sprawdzonej).

Dlaczego warto ich używać?

  • Zawierają dodatkowe informacje dostępne dla potencjalnego klienta przed przejściem na stronę/do sklepu. Dzięki temu ułatwiają klientom decyzje zakupowe, dostarczając więcej informacji.
  • Zawsze są aktualne, zgodne z danymi na stronie/w sklepie. Dzięki bogatym pinom nie musisz martwić się np. w przypadku zmiany cen w sklepie.
  • Mają wyższą widoczność: zdjęcia produktów, przepisy kulinarne i filmy spotykają się z dużą konkurencją na Pintereście, więc warto spowodować, że widać je lepiej. Bogate piny w feedzie będą miały pogrubiony tytuł, zawierały nazwę witryny oraz jej logo pod obrazem.

Pinom wzbogaconym jest poświęcony cały moduł w kursie:

Pinterest Design & SEO

3. Systematyczność

Konsekwentne przypinanie z danej witryny pozwoli Pinterestowi uwzględnić fakt, że jesteś zaangażowanym użytkownikiem, a Twoja witryna jest stałym źródłem  nowych treści.

4. Twórz i przypinaj treści wysokiej jakości.

Dzięki przypinaniu wysokiej jakości treści zachęcających do zapisywania i komentowania Pinterest będzie przy następnych okazjach wyświetlać Twoje treści jeszcze większej liczbie użytkowników. To efekt kuli śniegowej, zwiększający widoczność wartościowych materiałów z Twojej strony.

 

Jakość użytkownika

To dziwnie brzmi, ale Pinterest docenia nie tylko treści, ale również Twoją aktywność w profilu.

Co możesz zrobić?

1. Bądź aktywny!

Przypinanie codziennie, konsekwentnie, w ilości kilkunastu, kilkudziesięciu pinów w różnych porach dnia (i nocy, zależy, gdzie są Twoi klieci) sprawi, że Twoje konto będzie żyło przez cały dzień. Jak to ogarnąć? Jak pinować dużo, nie spędzając przy tym mnóstwa czasu? Sprawdź tutaj:

Intensywne pinowanie

2. Przypinaj popularne treści, zwiększ zaangażowanie.

Przypinając już popularne treści do Twoich tablic, przyciągniesz więcej widzów do Twojego profilu, uzyskasz zaangażowanie, które jest doceniane przez Pinteresta, nawet gdy treści nie pochodzą z Twojej witryny.

Jak zwiększyć zaangażowanie? Korzystaj ze statystyk. Możesz z nich szybko dowiedzieć się, jakiego rodzaju treści lubią Twoi odbiorcy.

Słowa kluczowe w profilu

Obok innych miejsc, opisów pinów i tablic, istotne dla optymalizacji profilu jest również użycie słów kluczowych. Gdzie? Profil ma 2 miejsca, gdzie możesz to zrobić:

1. Nazwa profilu

Obok nazwy firmy/bloga/sklepu, możesz rozszerzyć nazwę o słowa kluczowe. Spójrz na mój profil. Używam nazwy sklepu na Etsy i mojego rękodzielniczego 'nicka', ale uzupełniam go od dwa podstawowe zwroty, na które chcę się pozycjonować:

2. Opis profilu

Skorzystaj z tej części profilu, aby 'poinformować' wyszukiwarkę Pinteresta, jakiego rodzaju treści można się spodziewać na twoim profilu. Możesz użyć tych samych słów kluczowych, których użyłeś w nazwie swojej firmy.

Jak wygląda Twój profil pod kątem SEO?

Przejrzyj podstawowe elementy profilu i sprawdź, co możesz poprawić. Niektóre działania wymagają czasu i systematyczności, ale nie które (jak poprawa nazwy czy opisu), można wprowadzić w ciągu krótkiej chwili.

Jeśli chcesz uzyskać wsparcie w tym procesie, możesz wziąć udział w warsztatach, gdzie już nie będziemy rozmawiać teoretycznie, a będziemy pracować nad konkretnymi profilami, ich opisami, tablicami i pinami.

Warsztaty i grupa FB Pinterest SEO

 

Po zakończeniu miesiąca tematycznego planuję przeprowadzić dla chętnych warsztaty Pinterest SEO.

  • Praca w dedykowanej grupie!
  • Dodatkowe materiały, checklisty i video!
  • Limitowana liczba miejsc, tak aby każdy uzyskał indywidualne wsparcie! Dostaniesz informację o Twoim profilu i pinach, nie ogólne wskazówki dla wszystkich i nikogo, których nie umiesz zastosować!
%d bloggers like this: