Od czasu do czasu Pinterest zmienia swoją politykę odnośnie preferowanych rozmiarów pinów. Pionowy charakter pinów raczej od lat nie ulega zmianie, ale proporcje – już tak.
TRADYCYJNE PINY
Pinterest jest z natury medium wizualnym – dlatego ważne jest, aby zdjęcia, które wykorzystujesz w tym serwisie, spełniały jego wymogi. Osiągniesz lepsze efekty, gdy zastosujesz się do wytycznych dotyczących rozmiaru i proporcji pinów.
Oto kilka wskazówek, dzięki którym Twoje piny będą w 2020 wyglądać świetnie i być dobrze widziane przez wyszukiwarkę Pinteresta.
PROPORCJE WYMIARÓW
Wybierając obrazy do Pinteresta, myśl pionowo. Pinterest od lat informuje, że optymalne wymiary pina to proporcja 2: 3. Tutaj nic się nie zmieniło.
Termin „proporcja” może wydawać się skomplikowany, ale jest to tylko sposób na określenie szerokości obrazu w porównaniu do jego wysokości. Współczynnik proporcji 2: 3 oznacza, że szerokość obrazu wynosi ⅔ jego wysokości.
Na przykład pin może mieć szerokość 1000 pikseli i wysokość 1500 pikseli. Albo szerokość 600 pikseli i wysokość 900 pikseli, 1200 i 1800 pikseli itd.
Jeśli Twoje zdjęcie charakteryzuje się innymi proporcjami, może zostać obcięte w widokach użytkowników i nie zobaczą oni całego pina.
ROZMIAR PREFEROWANY PRZEZ PINTEREST
Od dłuższego czasu mówiło się o rozmiarze 736 x 1104 pikseli, jako optymalnym, ale po kliknięciu i tak pin wyświetlał się w mniejszym rozmiarze (564 x 846).
Teraz Pinterest twierdzi, że optymalny rozmiar pina to 1000 x 1500 pikseli – lub UWAGA (nowość!) dowolny inny rozmiar obrazu o współczynniku proporcji 2: 3.
Pamiętaj, że Pinterest zawsze przestrzegał przed publikacją pinów o małej rozdzielczości (mniejszych niż 600×900), bo po dostosowaniu są one często rozmyte, niewyraźne.
Jeśli liczy się głównie proporcja to jaki rozmiar wybrać? Działaj sprytnie. Jakiego rozmiary zdjęcia publikujesz w swoich miejscach w sieci? Wybierz szerokość pina o szerokości zdjęć na blogu czy w sklepie. Nie będzie trzeba wówczas skalować zdjęć przy produkcji pina. Po prostu dodasz tło, napis (np. w Canvie), a rozmiar zdjęcia, a zatem i jego jakość pozostaną bez zmian.
INNE PROPORCJE? CO Z WYSOKIMI PINAMI?
Już od roku Pinterest podtrzymuje, że tzw. wysokie piny, o proporcjach 1:2, 1:3, 1:4 i czasem jeszcze wyższe, nie są w serwisie preferowane. Od jakiegoś czasu wysokie piny o proporcjach większych niż 1:2,1 są ucinane w widoku użytkownika.
Nie ma zatem sensu w 2020 tworzyć takich pinów, gdyż nie ma z tego korzyści. Ucięte piny nie zachęcają do przejścia dalej.
Coraz częściej słyszy się też, że wysokie piny będą pod specjalnym nadzorem Pinteresta i będą dystrybuowane w Feedzie tylko wtedy, gdy będą niosły wartość docenioną przez użytkowników. Jeśli będą przepięcia i polubienia, taki pin będzie dalej rozpowszechniany, mimo niekorzystnych z punktu widzenia Pinteresta, proporcji.
A jeśli masz już takie wysokie piny? Sprawdzaj regularnie statystyki. Być może stare tego typu piny mogą i powinny zostać na Twoich tablicach, jeśli cieszą się popularnością?
PINY WIDEO
W 2019 r. Pinterest wprowadził organiczne (bezpłatne) piny wideo na wszystkie konta firmowe.
Pinterest wydaje się dawać im dużą widoczność, choć wielu marketerów twierdzi, że nie przekłada się to na kliknięcia w ich witrynie. Czy jest na to sposób? Tak!. Filmy powinny być krótkie i nie dawać z siebie wszystkiego, więc użytkownik musi kliknąć witrynę, aby uzyskać szczegółowe informacje.
Jak krótki powinien być Twój film? Pinterest prezentuje statystyki dotyczące promowanych filmów, przy czym według serwisu najlepiej działają filmy o długości 6–15 sekund. Krótkie!
W przypadku wideo ważna jest też “okładka” czyli obraz główny, prezentujący video. Powinien dobrze informować ludzi, co mogą obejrzeć.
A co z rozmiarem? Pinterest akceptuje różne kształty filmów. Dopuszczalny format obrazu, krótszy niż 1: 2 (szerokość: wysokość), wyższy niż 1,91:1 .
Ale wciąż jest jeden preferowany rozmiar.
Nie zgadniesz!
Optymalny rozmiar pinów wideo to proporcje 2: 3.
Jeśli masz wideo w poziomie lub kwadracie, nadal możesz zrobić pin wideo z takimi proporcjami. Dodaj zdjęcie i/lub inne elementy za pomocą narzędzia takiego jak Canva.
UWAGA: W przypadku filmów pionowych, nie przekraczaj proporcji 1:2, a najlepiej trzymaj się tej 2:3. Wysokie filmy będą przycięte u góry i / lub u dołu.
WNIOSKI NA 2020?
Używaj pionowych obrazów i filmów wysokiej jakości, które będą się wyróżniać w widoku użytkowników. Zalecany format obrazu to 2: 3 (np. 1000 x 1500 pikseli). Inne współczynniki mogą powodować obcięcie pina lub negatywnie wpłynąć na jego wyświetlanie.