TYTUŁY PINÓW – CO TO JEST?
Tytuł pina to krótki (do 100 znaków) fragment wyraźnego, pogrubionego tekstu, który zapewnia więcej informacji o obrazie/produkcie.
Po wyświetleniu pina w feedzie lub w wynikach wyszukiwania, około 30 pierwszych znaków tytułu mogło pojawić się pod Twoim obrazem. Była to doskonała zachęta dla użytkowników, aby kliknąć pina i zobaczyć pełen tytuł oraz opis.
Dodatkowo tytuły pinów spełniają istotną rolę w SEO. Jest używany przez Pinteresta do określania, kiedy wyświetlać swój pin w wyszukiwarce i w powiązanych obrazach.
TYTUŁY PINÓW – DOTYCHCZAS
Dlaczego niektóre piny miały tytuł i opisy dołączone do obrazu, a niektóre miały tylko opis i obraz?
Piny z dołączonymi tytułami można było utworzyć wyłącznie poprzez pinowanie jako tzw. Rich Pins. Jeśli chciało się mieć piny wzbogacone, to trzeba było dopełnić całej procedury, wykonać określone czynności na własnej witrynie. Niektóre strony jak np. Etsy gwarantowały przypinanie pinów wzbogaconych bez dodatkowych wysiłków z naszej strony.
W przypadku zwykłych pinów tytuł był tworzony automatycznie, jeśli pin posiadał opis (był to początkowy fragment opisu).
A jeśli pin nie miał opisu i nie był pinem wzbogaconym? To nie miał również tytułu. Nie był on wymagany.
TYTUŁY PINÓW – 2020
W ostatnim czasie sytuacja się jednak zmieniła.
Zdarzają się piny wzbogacone, które nie mają już “zaciągniętych” tytułów. Poniżej przykład z Etsy z wczoraj (31.01.2020), dwa produkty z TYM SAMYM tytułem na Etsy, tym samym opisem, rozmiarami zdjęcia itd. W jednym przypadku tytuł zaciąga się za każdym razem (przepięcie na moją tablicę, przepięcie na tablicę grupową cudzą), w drugim – nie (ani na własną tablicę, ani własną grupową). Dyskusje na ten temat pojawiają się na wielu forach.
To ewidentnie bug. Pinterest twierdzi, że sytuacja jest już naprawiona, ale wciąż zdarzają się błędy w tym zakresie.
Jednocześnie mówi się coraz częściej o tym, że tytuły pinów będą na Pintereście obowiązkowe.
JAK DODAĆ TYTUŁ PINA NA PINTEREŚCIE
Jeśli tworzysz pina bezpośrednio na Pintereście – sytuacja jest bardzo prosta. Odpowiednie pole znajduje się w panelu tworzenia pina. Zwyczajnie je wypełniasz.
Jeśli tworzysz pina w postaci wzbogaconej, to tytułu (jeśli się już zaciągnął), nie można edytować.
Nie jest to wygodne, czasami przy przepinaniu między własnymi źródłami (strona, Instagram, tablice) byłoby potrzebne, ale na dziś – to niemożliwe.
Podobnie sytuacja ma się przy przepinaniu cudzych pinów – nie możesz zmienić ich tytułu. I tu bym upatrywała źródła całej historii. Uniemożliwiając edycję tytułu pina, Pinterest chciał zabezpieczyć interesy pierwotnych twórców treści. Ale całość poszła dalej i objęła wszystkie piny.
Jeśli zależy Ci na zmianie tytułu, to rozwiązaniem jest pinowanie nie poprzez przepięcia, ale tworzenia pina od początku (wielu pinów do wielu miejsc docelowych).
DODAWANIE TYTUŁÓW PINÓW W TAILWIND
W listopadzie 2019 r. Tailwind wdrożył długo oczekiwaną funkcję, która pozwala dodać tytuł pinu do każdego pinu. Ta funkcja była szczególnie ważna w przypadku witryn, które miały problemy z Rich pinami. Tailwind pozwalał ominąć te problemy i dodać tytuł mimo braku możliwości tworzenia pinów wzbogaconych ze strony.
Nadal tak jest. Można w Tailwind tworzyć nowe piny z tytułami.
Można również przepiąć istniejący pin na tę samą lub inną tablicę z dodaniem tytułu.
TAK, CHCĘ BEZPŁATNIE SPRAWDZIĆ MOŻLIWOŚCI TAILWIND!
CZY MUSZĘ WRACAĆ I DODAWAĆ TYTUŁY PINÓW DO STARYCH PINÓW?
A co jeśli zapisujesz swoje treści na Pinterest – bez tytułów – od lat?
Czy to oznacza, że musisz je wszystkie edytować lub zapisać wszystko na Pinterest, tym razem dodając tytuł?
Nie! Podobnie jak w przypadku większości zmian na Pintereście, czy wypróbowywania przez Ciebie nowych strategii, trzeba skupić się na dniu dzisiejszym i jutrze – dostosowywanie istniejących pinów nie jest konieczne. Lepiej poświęcić ten czas na tworzenie nowych!
PODSUMOWANIE
Jesteśmy ostatnio nieco zdani na eksperymenty Pinteresta w zakresie tytułów pinów. Są dla Pinteresta ważne, ale na razie widać chaos w podejściu do tworzenia tytułów z różnych źródeł.
Co robić?
- Jeśli pinujesz bezpośrednio tworząc piny na poziomie Pinteresta, nic nie musisz zmieniać w swoich praktykach.
- Uważnie twórz tytuły produktów/artykułów, tak aby wyświetlone na Pintereście mogły pozostać w pierwotnej formie.
- Sprawdzaj, co się dzieje z tytułami pinów wzbogaconych, czy zaciągają się prawidłowo. Mówi się o tym, ze aktualizacja Yoast SEO pomaga, ale nie jest to rozwiązanie np. dla Etsy.
- Jeśli możesz – skorzystaj z Tailwind do przepinania między tablicami. Oprócz możliwości korekty tytułu dostajesz wszelkie opcje automatyzacji, które wyręczają Cię w regularnym prowadzeniu profilu na Pintereście.