Wydaje się wielu osobom, że Pinterest to tylko osoby fizyczne, szukające prywatnych inspiracji. Ale już mówiłam wielokrotnie, ktoś tych inspiracji dostarcza! Popatrzmy na wybrane polskie marki i ich przepis na sukces na Pintereście?

Niżej znajdziecie kilkanaście przykładów profili na Pintereście, które:

  • są prowadzone dla polskiej marki lub (w kilku przypadkach) dla polskiego oddziału światowej firmy. Zawsze: piny prowadzą do polskiej domeny.
  • generują znaczący ruch na bazie własnych treści (czasem wyłącznie, w większości – w dominującym stopniu)

Nie jest to ani ranking ani pełen katalog. To po prostu wybrane profile, które przyciągnęły mój wzrok i które stosują najważniejsze zasady skutecznej promocji na Pintereście. Jeśli znacie ciekawe przykłady innych profili, dajcie znać, będziemy uzupełniać listę.

Wirtualna Polska

https://pl.pinterest.com/wirtualna_polska/boards/

Branża: news, nowoczesne media

Odwiedzający w ciągu miesiąca: 5,9 mln

Obserwujący: 8,6 tys.

Tablice: 10

 Ten profil to fenomen. 80 pinów i blisko 6 mln odwiedzających? Profil ściąga ruch do witryny o ogólnym profilu, choćby za pośrednictwem atrakcyjnych przepisów kulinarnych. Jak przytrzymują ten ruch na stronie, jak angażują? Ciekawe!

pakamera.pl

https://pl.pinterest.com/pakamera/boards/

Branża: e-commerce, multibrand

Odwiedzający w ciągu miesiąca: 4,5 mln

Obserwujący: 14,4 tys.

Tablice: 53

Jak na multibrand przystało, piny wyłącznie sklepowe, pochodzące z platformy. Co ciekawe, nie ma tablic grupowych, na których pinowaliby właściciele sklepów, Pakamera wszystko przypina sama. Do tego – ciekawy pomysł na nazewnictwo tablic, promujący markę platformy.

Westwing Home & Living Polska

https://pl.pinterest.com/westwingpl/boards/

Branża: Wyposażenie wnętrz

Odwiedzający w ciągu miesiąca: 1,6 mln

Tablice: 41

Obserwujący: 4,1 tys.

 Przepiękny profil utrzymany w jednolitej kolorystyce. Działający na wyobraźnię, wywołujący reakcję „chcę to!”.

Zdjęcia prowadzące niemal wyłącznie do ich sklepu (może wyłącznie, ale nie sprawdzałam wszystkich J).

Reserved

https://pl.pinterest.com/reservedcom/boards/

Branża: e-commerce, odzież i obuwie, multibrand

Odwiedzający w ciągu miesiąca: 769 tys.

Obserwujący: 7,9 tys.

Tablice: 5

Najpopularniejsza z popularnych polskich marek odzieżowych. Wyłącznie własne piny, wyłącznie zdjęcia lifestylowe, na modelkach, praktycznie brak typowych zdjęć produktowych, na białym tle.

Zalando Polska

https://pl.pinterest.com/zalandopl/boards/

Branża: e-commerce, odzież i obuwie, multibrand

Odwiedzający w ciągu miesiąca: 672,3tys.

Obserwujący: 2,7 tys.

Tablice: 57

Dla porównania gigant światowy polujący na polskie klientki. Piny z polskiej domeny i kierujące do polskiego odłamu sklepu.

mindcoaching.pl

https://pl.pinterest.com/mindcoachingpl/boards/

Branża: Coaching, motywacja, blog

Odwiedzający w ciągu miesiąca: 247 tys.

Obserwujący: 2,2 tys.

Tablice: 20

Dedykowana tablica dla bloga. Pionowe piny, w formie grafik z napisami prowadzą do artykułów, za pośrednictwem których przyciągany jest ruch na blog, który (jak się wydaje) utrzymuje się z reklam, brak jest innej oferty. Wiele treści motywacyjnych, popularnych na Pintereście cytatów, infografik.

Lidl Polska

https://pl.pinterest.com/lidlpolska/boards/

Branża: Sprzedaż detaliczna żywności

Odwiedzający w ciągu miesiąca: 244,8 tys.

Obserwujący: 3,7 tys.

Tablice: 40

 Piny dotyczą głównie przepisów kulinarnych. To potwierdza zasadę, że przy prozaicznych produktach lepiej sprawdzają się działania pośrednie lub pokazujące produkty w użyciu niż pinowanie bezpośrednio produktów. Nikt nie przepnie pina z wizerunkiem mąki czy drożdży, ale już pizza? Tak!

Pani Swojego Czasu

https://pl.pinterest.com/paniczasu/boards/

Branża: Blog: zarządzanie czasem, planowanie, artykuły piśmiennicze

Odwiedzający w ciągu miesiąca: 242,2 tys.

Obserwujący: 2,2 tys.

Tablice: 50

Piny zarówno produktowe jak i blogowe, wiele z nich ma formę preferowaną przez Pinteresta, pionowego prostokąta. Wiele pinów dla tego samego produktu, kategorii, artykułu. Bardzo spójny wizualnie profil.

4F

https://pl.pinterest.com/4F_official/boards/

Branża: Odzież sportowa

Odwiedzający w ciągu miesiąca: 214,2tys.

Obserwujący: 856

Tablice: 19

Profil wygląda na porzucony, mało tam aktualności. A jednak… stare materiały generują ponad 200 tys  odwiedzin profilu miesięcznie. To pokazuje jak długofalowo trzeba traktować Pinteresta, inwestujesz czas i długo korzystasz. Starsze zdjęcia: głównie lifestylowe, mało odnośników bezpośrednio  do stron produktowych

SlubneZakupy.pl

https://pl.pinterest.com/slubnezakupy/boards/

Branża: e-commerce, dedykowany branży ślubnej

Odwiedzający w ciągu miesiąca: 92,8 tys.

Obserwujący: 493

Tablice: 111

Zakres tematyczny bardzo ściśle określony – dekoracje na śluby i wesela. Ciekawa organizacja profilu, osobno rodzajami dekoracji, osobno kolekcjami kolorystycznymi.

MAGNAT Inspiracje

https://pl.pinterest.com/FarbyMAGNAT/boards/

 Branża: Wykończenia, wyposażenie wnętrz

Odwiedzający w ciągu miesiąca: 49,2 tys.

Obserwujący: 1,9 tys.

Tablice: 37

Kolejny przykład produktów, których zdjęcia produktowe są mało sexy, a te przedstawiające produkt w użyciu… mniam mniam…

Moje wypieki

https://pl.pinterest.com/mojewypiekicom/boards

Branża: Blog kulinarny

Odwiedzający w ciągu miesiąca: 40,1 tys.

Obserwujący: 3,5 tys.

Tablice: 1 (!)

Jedna jedyna tablica, zawierająca wyłącznie piny dla bloga. Blog ma główne zdjęcia postów w formacie sprzyjającym Pinterestowi.

Jaki zatem jest przepis na sukces na Pintereście?

Co łączy te profile? Czy jest jakiś przepis na sukces na Pintereście? Są to:

  • Podpięcie domeny, dla której pinujesz. To daje wyższą pozycję w wyszukiwarce, a dodatkowo statystyki dla pinów z domeny pozwolą Ci ocenić, co się podoba
  • Pomysł na profil. Czasem wystarczy atrakcyjna treść (Moje wypieki), czasem sposób podania, aranżacji zdjęć, czasem organizacja profilu (ślubneZakupy.pl, gdzie na każdej tablicy przyszli młodzi znajdują wszystko, czego im trzeba w wybranej kolorystyce).
  • Atrakcyjne zdjęcia, właściwie w każdym profilu mamy, profesjonalne, przyciągające wzrok zdjęcia i grafiki.

Nie zaszkodzą:

  • Duża skala, rozmiar profilu, duża ilość zróżnicowanych tablic i pinów, nawet jeśli pochodzą one wyłącznie z jednej domeny. Gdy już ją osiągniesz, to nie szkodzi nawet brak systematyczności.

Zwróćcie uwagę, obserwatorzy znaczą coraz mniej i nie są już na Pintereście  warunkiem sukcesu, liczy się SEO, pozycjonowanie w wyszukiwarce Pinteresta!

Jeśli nie oglądałeś, wróć do live „3 sposoby na dotarcie do użytkownków na Pintereście„, tam mówię więcej na ten temat!

Jak te elementy możesz wprowadzić u siebie, w swoim profilu?