Wydaje się wielu osobom, że Pinterest to tylko osoby fizyczne, szukające prywatnych inspiracji. Ale już mówiłam wielokrotnie, ktoś tych inspiracji dostarcza! Popatrzmy na wybrane polskie marki i ich przepis na sukces na Pintereście?
Niżej znajdziecie kilkanaście przykładów profili na Pintereście, które:
- są prowadzone dla polskiej marki lub (w kilku przypadkach) dla polskiego oddziału światowej firmy. Zawsze: piny prowadzą do polskiej domeny.
- generują znaczący ruch na bazie własnych treści (czasem wyłącznie, w większości – w dominującym stopniu)
Nie jest to ani ranking ani pełen katalog. To po prostu wybrane profile, które przyciągnęły mój wzrok i które stosują najważniejsze zasady skutecznej promocji na Pintereście. Jeśli znacie ciekawe przykłady innych profili, dajcie znać, będziemy uzupełniać listę.
Wirtualna Polska
https://pl.pinterest.com/wirtualna_polska/boards/
Branża: news, nowoczesne media
Odwiedzający w ciągu miesiąca: 5,9 mln
Obserwujący: 8,6 tys.
Tablice: 10
Ten profil to fenomen. 80 pinów i blisko 6 mln odwiedzających? Profil ściąga ruch do witryny o ogólnym profilu, choćby za pośrednictwem atrakcyjnych przepisów kulinarnych. Jak przytrzymują ten ruch na stronie, jak angażują? Ciekawe!
pakamera.pl
https://pl.pinterest.com/pakamera/boards/
Branża: e-commerce, multibrand
Odwiedzający w ciągu miesiąca: 4,5 mln
Obserwujący: 14,4 tys.
Tablice: 53
Jak na multibrand przystało, piny wyłącznie sklepowe, pochodzące z platformy. Co ciekawe, nie ma tablic grupowych, na których pinowaliby właściciele sklepów, Pakamera wszystko przypina sama. Do tego – ciekawy pomysł na nazewnictwo tablic, promujący markę platformy.
Westwing Home & Living Polska
https://pl.pinterest.com/westwingpl/boards/
Branża: Wyposażenie wnętrz
Odwiedzający w ciągu miesiąca: 1,6 mln
Tablice: 41
Obserwujący: 4,1 tys.
Przepiękny profil utrzymany w jednolitej kolorystyce. Działający na wyobraźnię, wywołujący reakcję „chcę to!”.
Zdjęcia prowadzące niemal wyłącznie do ich sklepu (może wyłącznie, ale nie sprawdzałam wszystkich J).
Reserved
https://pl.pinterest.com/reservedcom/boards/
Branża: e-commerce, odzież i obuwie, multibrand
Odwiedzający w ciągu miesiąca: 769 tys.
Obserwujący: 7,9 tys.
Tablice: 5
Najpopularniejsza z popularnych polskich marek odzieżowych. Wyłącznie własne piny, wyłącznie zdjęcia lifestylowe, na modelkach, praktycznie brak typowych zdjęć produktowych, na białym tle.
Zalando Polska
https://pl.pinterest.com/zalandopl/boards/
Branża: e-commerce, odzież i obuwie, multibrand
Odwiedzający w ciągu miesiąca: 672,3tys.
Obserwujący: 2,7 tys.
Tablice: 57
Dla porównania gigant światowy polujący na polskie klientki. Piny z polskiej domeny i kierujące do polskiego odłamu sklepu.
mindcoaching.pl
https://pl.pinterest.com/mindcoachingpl/boards/
Branża: Coaching, motywacja, blog
Odwiedzający w ciągu miesiąca: 247 tys.
Obserwujący: 2,2 tys.
Tablice: 20
Dedykowana tablica dla bloga. Pionowe piny, w formie grafik z napisami prowadzą do artykułów, za pośrednictwem których przyciągany jest ruch na blog, który (jak się wydaje) utrzymuje się z reklam, brak jest innej oferty. Wiele treści motywacyjnych, popularnych na Pintereście cytatów, infografik.
Lidl Polska
https://pl.pinterest.com/lidlpolska/boards/
Branża: Sprzedaż detaliczna żywności
Odwiedzający w ciągu miesiąca: 244,8 tys.
Obserwujący: 3,7 tys.
Tablice: 40
Piny dotyczą głównie przepisów kulinarnych. To potwierdza zasadę, że przy prozaicznych produktach lepiej sprawdzają się działania pośrednie lub pokazujące produkty w użyciu niż pinowanie bezpośrednio produktów. Nikt nie przepnie pina z wizerunkiem mąki czy drożdży, ale już pizza? Tak!
Pani Swojego Czasu
https://pl.pinterest.com/paniczasu/boards/
Branża: Blog: zarządzanie czasem, planowanie, artykuły piśmiennicze
Odwiedzający w ciągu miesiąca: 242,2 tys.
Obserwujący: 2,2 tys.
Tablice: 50
Piny zarówno produktowe jak i blogowe, wiele z nich ma formę preferowaną przez Pinteresta, pionowego prostokąta. Wiele pinów dla tego samego produktu, kategorii, artykułu. Bardzo spójny wizualnie profil.
4F
https://pl.pinterest.com/4F_official/boards/
Branża: Odzież sportowa
Odwiedzający w ciągu miesiąca: 214,2tys.
Obserwujący: 856
Tablice: 19
Profil wygląda na porzucony, mało tam aktualności. A jednak… stare materiały generują ponad 200 tys odwiedzin profilu miesięcznie. To pokazuje jak długofalowo trzeba traktować Pinteresta, inwestujesz czas i długo korzystasz. Starsze zdjęcia: głównie lifestylowe, mało odnośników bezpośrednio do stron produktowych
SlubneZakupy.pl
https://pl.pinterest.com/slubnezakupy/boards/
Branża: e-commerce, dedykowany branży ślubnej
Odwiedzający w ciągu miesiąca: 92,8 tys.
Obserwujący: 493
Tablice: 111
Zakres tematyczny bardzo ściśle określony – dekoracje na śluby i wesela. Ciekawa organizacja profilu, osobno rodzajami dekoracji, osobno kolekcjami kolorystycznymi.
MAGNAT Inspiracje
https://pl.pinterest.com/FarbyMAGNAT/boards/
Branża: Wykończenia, wyposażenie wnętrz
Odwiedzający w ciągu miesiąca: 49,2 tys.
Obserwujący: 1,9 tys.
Tablice: 37
Kolejny przykład produktów, których zdjęcia produktowe są mało sexy, a te przedstawiające produkt w użyciu… mniam mniam…
Moje wypieki
https://pl.pinterest.com/mojewypiekicom/boards
Branża: Blog kulinarny
Odwiedzający w ciągu miesiąca: 40,1 tys.
Obserwujący: 3,5 tys.
Tablice: 1 (!)
Jedna jedyna tablica, zawierająca wyłącznie piny dla bloga. Blog ma główne zdjęcia postów w formacie sprzyjającym Pinterestowi.
Jaki zatem jest przepis na sukces na Pintereście?
Co łączy te profile? Czy jest jakiś przepis na sukces na Pintereście? Są to:
- Podpięcie domeny, dla której pinujesz. To daje wyższą pozycję w wyszukiwarce, a dodatkowo statystyki dla pinów z domeny pozwolą Ci ocenić, co się podoba
- Pomysł na profil. Czasem wystarczy atrakcyjna treść (Moje wypieki), czasem sposób podania, aranżacji zdjęć, czasem organizacja profilu (ślubneZakupy.pl, gdzie na każdej tablicy przyszli młodzi znajdują wszystko, czego im trzeba w wybranej kolorystyce).
- Atrakcyjne zdjęcia, właściwie w każdym profilu mamy, profesjonalne, przyciągające wzrok zdjęcia i grafiki.
Nie zaszkodzą:
- Duża skala, rozmiar profilu, duża ilość zróżnicowanych tablic i pinów, nawet jeśli pochodzą one wyłącznie z jednej domeny. Gdy już ją osiągniesz, to nie szkodzi nawet brak systematyczności.
Zwróćcie uwagę, obserwatorzy znaczą coraz mniej i nie są już na Pintereście warunkiem sukcesu, liczy się SEO, pozycjonowanie w wyszukiwarce Pinteresta!
Jeśli nie oglądałeś, wróć do live „3 sposoby na dotarcie do użytkownków na Pintereście„, tam mówię więcej na ten temat!
Jak te elementy możesz wprowadzić u siebie, w swoim profilu?