Pinterest

Polskie marki i ich przepis na sukces na Pintereście

Wydaje się wielu osobom, że Pinterest to tylko osoby fizyczne, szukające prywatnych inspiracji. Ale już mówiłam wielokrotnie, ktoś tych inspiracji dostarcza! Popatrzmy na wybrane polskie marki i ich przepis na sukces na Pintereście?

Niżej znajdziecie kilkanaście przykładów profili na Pintereście, które:

  • są prowadzone dla polskiej marki lub (w kilku przypadkach) dla polskiego oddziału światowej firmy. Zawsze: piny prowadzą do polskiej domeny.
  • generują znaczący ruch na bazie własnych treści (czasem wyłącznie, w większości – w dominującym stopniu)

Nie jest to ani ranking ani pełen katalog. To po prostu wybrane profile, które przyciągnęły mój wzrok i które stosują najważniejsze zasady skutecznej promocji na Pintereście. Jeśli znacie ciekawe przykłady innych profili, dajcie znać, będziemy uzupełniać listę.

Wirtualna Polska

https://pl.pinterest.com/wirtualna_polska/boards/

Branża: news, nowoczesne media

Odwiedzający w ciągu miesiąca: 5,9 mln

Obserwujący: 8,6 tys.

Tablice: 10

 Ten profil to fenomen. 80 pinów i blisko 6 mln odwiedzających? Profil ściąga ruch do witryny o ogólnym profilu, choćby za pośrednictwem atrakcyjnych przepisów kulinarnych. Jak przytrzymują ten ruch na stronie, jak angażują? Ciekawe!

pakamera.pl

https://pl.pinterest.com/pakamera/boards/

Branża: e-commerce, multibrand

Odwiedzający w ciągu miesiąca: 4,5 mln

Obserwujący: 14,4 tys.

Tablice: 53

Jak na multibrand przystało, piny wyłącznie sklepowe, pochodzące z platformy. Co ciekawe, nie ma tablic grupowych, na których pinowaliby właściciele sklepów, Pakamera wszystko przypina sama. Do tego – ciekawy pomysł na nazewnictwo tablic, promujący markę platformy.

Westwing Home & Living Polska

https://pl.pinterest.com/westwingpl/boards/

Branża: Wyposażenie wnętrz

Odwiedzający w ciągu miesiąca: 1,6 mln

Tablice: 41

Obserwujący: 4,1 tys.

 Przepiękny profil utrzymany w jednolitej kolorystyce. Działający na wyobraźnię, wywołujący reakcję „chcę to!”.

Zdjęcia prowadzące niemal wyłącznie do ich sklepu (może wyłącznie, ale nie sprawdzałam wszystkich J).

Reserved

https://pl.pinterest.com/reservedcom/boards/

Branża: e-commerce, odzież i obuwie, multibrand

Odwiedzający w ciągu miesiąca: 769 tys.

Obserwujący: 7,9 tys.

Tablice: 5

Najpopularniejsza z popularnych polskich marek odzieżowych. Wyłącznie własne piny, wyłącznie zdjęcia lifestylowe, na modelkach, praktycznie brak typowych zdjęć produktowych, na białym tle.

Zalando Polska

https://pl.pinterest.com/zalandopl/boards/

Branża: e-commerce, odzież i obuwie, multibrand

Odwiedzający w ciągu miesiąca: 672,3tys.

Obserwujący: 2,7 tys.

Tablice: 57

Dla porównania gigant światowy polujący na polskie klientki. Piny z polskiej domeny i kierujące do polskiego odłamu sklepu.

mindcoaching.pl

https://pl.pinterest.com/mindcoachingpl/boards/

Branża: Coaching, motywacja, blog

Odwiedzający w ciągu miesiąca: 247 tys.

Obserwujący: 2,2 tys.

Tablice: 20

Dedykowana tablica dla bloga. Pionowe piny, w formie grafik z napisami prowadzą do artykułów, za pośrednictwem których przyciągany jest ruch na blog, który (jak się wydaje) utrzymuje się z reklam, brak jest innej oferty. Wiele treści motywacyjnych, popularnych na Pintereście cytatów, infografik.

Lidl Polska

https://pl.pinterest.com/lidlpolska/boards/

Branża: Sprzedaż detaliczna żywności

Odwiedzający w ciągu miesiąca: 244,8 tys.

Obserwujący: 3,7 tys.

Tablice: 40

 Piny dotyczą głównie przepisów kulinarnych. To potwierdza zasadę, że przy prozaicznych produktach lepiej sprawdzają się działania pośrednie lub pokazujące produkty w użyciu niż pinowanie bezpośrednio produktów. Nikt nie przepnie pina z wizerunkiem mąki czy drożdży, ale już pizza? Tak!

Pani Swojego Czasu

https://pl.pinterest.com/paniczasu/boards/

Branża: Blog: zarządzanie czasem, planowanie, artykuły piśmiennicze

Odwiedzający w ciągu miesiąca: 242,2 tys.

Obserwujący: 2,2 tys.

Tablice: 50

Piny zarówno produktowe jak i blogowe, wiele z nich ma formę preferowaną przez Pinteresta, pionowego prostokąta. Wiele pinów dla tego samego produktu, kategorii, artykułu. Bardzo spójny wizualnie profil.

4F

https://pl.pinterest.com/4F_official/boards/

Branża: Odzież sportowa

Odwiedzający w ciągu miesiąca: 214,2tys.

Obserwujący: 856

Tablice: 19

Profil wygląda na porzucony, mało tam aktualności. A jednak… stare materiały generują ponad 200 tys  odwiedzin profilu miesięcznie. To pokazuje jak długofalowo trzeba traktować Pinteresta, inwestujesz czas i długo korzystasz. Starsze zdjęcia: głównie lifestylowe, mało odnośników bezpośrednio  do stron produktowych

SlubneZakupy.pl

https://pl.pinterest.com/slubnezakupy/boards/

Branża: e-commerce, dedykowany branży ślubnej

Odwiedzający w ciągu miesiąca: 92,8 tys.

Obserwujący: 493

Tablice: 111

Zakres tematyczny bardzo ściśle określony – dekoracje na śluby i wesela. Ciekawa organizacja profilu, osobno rodzajami dekoracji, osobno kolekcjami kolorystycznymi.

MAGNAT Inspiracje

https://pl.pinterest.com/FarbyMAGNAT/boards/

 Branża: Wykończenia, wyposażenie wnętrz

Odwiedzający w ciągu miesiąca: 49,2 tys.

Obserwujący: 1,9 tys.

Tablice: 37

Kolejny przykład produktów, których zdjęcia produktowe są mało sexy, a te przedstawiające produkt w użyciu… mniam mniam…

Moje wypieki

https://pl.pinterest.com/mojewypiekicom/boards

Branża: Blog kulinarny

Odwiedzający w ciągu miesiąca: 40,1 tys.

Obserwujący: 3,5 tys.

Tablice: 1 (!)

Jedna jedyna tablica, zawierająca wyłącznie piny dla bloga. Blog ma główne zdjęcia postów w formacie sprzyjającym Pinterestowi.

Jaki zatem jest przepis na sukces na Pintereście?

Co łączy te profile? Czy jest jakiś przepis na sukces na Pintereście? Są to:

  • Podpięcie domeny, dla której pinujesz. To daje wyższą pozycję w wyszukiwarce, a dodatkowo statystyki dla pinów z domeny pozwolą Ci ocenić, co się podoba
  • Pomysł na profil. Czasem wystarczy atrakcyjna treść (Moje wypieki), czasem sposób podania, aranżacji zdjęć, czasem organizacja profilu (ślubneZakupy.pl, gdzie na każdej tablicy przyszli młodzi znajdują wszystko, czego im trzeba w wybranej kolorystyce).
  • Atrakcyjne zdjęcia, właściwie w każdym profilu mamy, profesjonalne, przyciągające wzrok zdjęcia i grafiki.

Nie zaszkodzą:

  • Duża skala, rozmiar profilu, duża ilość zróżnicowanych tablic i pinów, nawet jeśli pochodzą one wyłącznie z jednej domeny. Gdy już ją osiągniesz, to nie szkodzi nawet brak systematyczności.

Zwróćcie uwagę, obserwatorzy znaczą coraz mniej i nie są już na Pintereście  warunkiem sukcesu, liczy się SEO, pozycjonowanie w wyszukiwarce Pinteresta!

Jeśli nie oglądałeś, wróć do live “3 sposoby na dotarcie do użytkownków na Pintereście“, tam mówię więcej na ten temat!

Jak te elementy możesz wprowadzić u siebie, w swoim profilu?