Promocja bloga na Pintereście

Poza typowo biznesowymi zastosowaniami Pinterest jest świetnym narzędziem do promocji blogów. Promocji rozumianej jako popularyzacja prowadząca do zwiększania ruchu na blogu, wzrostu zapisów na listę mailingową

 

Dla kogo?

Dla kogo jest promocja bloga na Pintereście?

Przede wszystkim dla tych blogów, które stoją zdjęciami. A zatem najlepsze efekty będą miały:

  • Blogi kulinarne – klasyka Pinteresta, np. https://pl.pinterest.com/kwestiasmaku/
  • Blogi lifestylowe fashion/kosmetyki/beauty – przykład jak umiejętne skonstruowanie bloga/artykułu/wpisu, ułatwiające innym pinowanie z bloga daje rezultaty w postaci dziesiątek, może nawet setek tablic de facto promujących ten blog: https://pl.pinterest.com/search/boards/?q=kasia%20tusk&rs=typed&term_meta[]=kasia%7Ctyped&term_meta[]=tusk%7Ctyped
  • Blogi parentingowe – np. blog z pogranicza fashion i tematyki dziecięcej: https://pl.pinterest.com/szafeczka/boards/ ten profil pokazuje potęgę Pinteresta w potencjalnym zwiększaniu ruchu na blogu. Nieco ponad 100 pinów (prawie wszystkie z bloga), ponad 120 tys. odwiedzających! Z siły Pinteresta korzystaja też bardzo duże serwisy, dla których blog jest tylko fragmentem promowanych treści: https://pl.pinterest.com/babyonlinepl/
  • Blogi poświęcone szeroko rozumianemu rękodziełu i DIY – promuję tak właśnie swoje treście blogowe J https://pl.pinterest.com/extrano/e-tutorialeu/. Takich blogów na Pintereście można znaleźć wiele: https://pl.pinterest.com/ewawojtan3/
  • Blogi fotograficzne – https://pl.pinterest.com/photoblogcom/boards/
  • Blogi podróżnicze – https://pl.pinterest.com/podrozepyzy/boards/, https://pl.pinterest.com/eturysta/, są i giganci: https://pl.pinterest.com/moderntrekker/boards/

Podane przykłady to nie są zawsze największe, najlepsze profile, ale pokazują typowe wykorzystanie Pinteresta dla bloga.

 

Pierwszy krok?

Utwórz tablicę na Pinterest specjalnie dla artykułów na blogu. Ułatwia to Twoim obserwatorom znajdowanie postów na blogu, a nawet śledzenie bloga.

Tytuł tablicy blogowej na Pintereście powinien być taki sam, jak tytuł bloga. To ułatwia pozycjonowanie. Jeśli nazwa nie zawiera słów kluczowych wskazujących na tematykę bloga, możesz tytuł tablicy rozszerzyć o te słowa, wyrażenia ułatwiające znalezienie tablicy przez czytelników. Nadawanie nazwom tablic ze słowami kluczowymi sprawia, że są one lepiej widoczne w wyszukiwarce Pinteresta, ale i w wyszukiwarce Google.

 

https://pl.pinterest.com/extrano/e-tutorialeu/

Gdy napiszesz post

Gdy napiszesz już post na blogu, przypnij go do swojej tablicy blogowej. Pin powinien mieć:

  • Opis zawierający krótkie podsumowanie lub cytat z artykułu (ze słowami kluczowymi)
  • Świetną grafikę: zdjęcie / zdjęcie z napisem, która przedstawia Twój wpis (rodzaje pinów omawiałam w wyzwaniu: Pinterest SEO & Design))
  • Link bezpośrednio do Twojego artykułu na blogu (nie do bloga jako całości, to ważne, bo takie pinowanie sprawia, że pin jest stale aktualny, w odróżnieniu od postów na Instagramie odwołujących się do linku w bio.)

https://pl.pinterest.com/pin/180707003782769948/

W dalszej kolejności możesz przepinać ten sam pin na inne, tematyczne tablice. Możesz też tworzyć „klony”, piny o innej grafice, promujące ten sam artykuł, ale z inną grafiką.

 

Zapisz na Pintereście:

Pin - Promocja bloga na Pintereście