Po ogłoszeniu w grupie FB tematu miesiąca („Promocja sklepu na Pintereście”) dostaję dużo pytań. Czy to naprawdę działa? Czy warto inwestować czas? Jaka jest skala tego ruchu?
Dziś prezentuję zatem szereg informacji „z życia wziętych”. Jak to wygląda w moim sklepie na Etsy.
Na początek kilka faktów:
- Mój sklep na Etsy ma już 10 lat (to właśnie dziś, 12 marca jest rocznica).
- Mój profil na Pintereście ma nieco mniej. Nie pamiętam dokładnej daty, ale sądzę, że założyłam go około 2011 rok (taki ze mnie early bird).
- Promuję na Pintereście dwa własne sklepy: https://www.etsy.com/shop/Extrano (od zawsze) oraz https://e-tutorial.eu/(od niedawna).
Jak wyglądają statystyki Etsy? Promocja sklepu na Pintereście
Dla sklepu na Etsy Pinterest w 2018 r. wygenerował 23,0% ruchu w sklepie:
W mojej ocenie – to dużo. Blisko 5 000 dodatkowych wizyt. Przy średniej konwersji w moim sklepie na poziomie 3% daje to dodatkowe 150 zamówień. Jeśli założymy, że konwersja z Pinteresta jest równa średniej, bo z głębszej analizy statystyk (w powiązaniu z Google Analytics) widać, ze współczynnik konwersji w tej grupie może być nawet wyższy od średniej dla całego sklepu. Czyli liczba zamówień z Pinteresta moze być nawet większa niż tu oszacowana.
Z tej grupy, ponad 2900 wizyt pochodzi od nowych użytkowników. Nowych, czyli takich, którzy nigdy nie byli w moim sklepie. Co to znaczy? To znaczy uzyskujemy nowych, dodatkowych potencjalnych kupujących pozyskanych przez Pinterest. Nie przez wyszukiwarkę Etsy, Google czy inne.
Tak, 2900 nowych, potencjalnych klientów przyszło do mnie w zeszłym roku z Pinteresta.
Ruch ten w zasadzie jest zgodny nie z intensywnością moich działań, która jest w zasadzie równomierna w ciągu roku, a z ogólnymi trendami zakupowymi:
Czyli rzeczywiście potencjalni klienci szukają inspiracji do zakupów na Pintereście. Potwierdza to wyraźny szczyt przychodzących z Pinteresta w końcu roku
Podobne statystyki uzyskałam od innych sprzedawców:
Serwis e-tutorial.eu promuję na Pintereście od niedawna. Wyniki są skromniejsze, ale podobnie: przy niewielkim koszcie powiększam bazę odwiedzających:
Dane o użytkownikach Pinteresta
Jeśli nadal zastanawiasz się, czy Pinterest i sprzedaż idą w parze, przypomnij sobie następujące dane (badania z 2018 r.):
- Użytkownicy Pinteresta są o 39% bardziej skłonni do zakupów niż nie pinujący; kiedy robią zakupy, wydają o 29% więcej niż ci, którzy nie korzystają z platformy.
- 93% pinujących używało Pinteresta do planowania, poszukiwań lub dokonywania zakupów.
- 80% ruchu na Pintereście pochodzi od użytkowników mobilnych, a dzięki funkcjom takim jak Buyable Pins czy Rich Pins łatwiej im jest przekonwertować i dokończyć zakup.
- 40% użytkowników Pinteresta ma dochód gospodarstwa domowego przekraczający 100 000 USD rocznie, co daje im znaczną siłę nabywczą
Przegląd moich statystyk potwierdza, że zyskujesz tych wszystkich dodatkowych użytkowników oprócz ruchu organicznego, ruchu z wyszukiwarek platform (Etsy, inne), Google i innych mediów społecznościowych. I jest wielu właścicieli sklepów, którzy korzystają z tego dodatkowego ruchu. To wymaga cierpliwości i wiedzy, jak działa Pinterest, ale marketing zawsze wymaga cierpliwości, wysiłku i zrozumienia, niezależnie od kanału.
Chcesz sprawdzić u siebie jak działa promocja sklepu na Pintereście?
Sprawdź poprzedni artykuł z serii Promocja sklepu na Pintereście: Od czego zacząć?
No i koniecznie zapisz się na wyzwanie dla właścicieli sklepów!
https://
Już 25-28 marca 2019 r. przeprowadzę wyzwanie „Promocja sklepu na Pintereście”, skierowane do właścicieli sklepów: online, stacjonarnych.
Będą live, materiały dodatkowe, końcowy webinar Q&A. Aby z tego skorzystać zapisz się na listę uczestników wyzwania. Jeśli się nie zapiszesz nic nie będę mogła Ci wysłać, ani udostępnić.
Zapisz się!