Zakładając blog robimy to zwykle z pewnym zarysem strategii treści, „pomysłem na bloga”.

Ale twoje treści, nawet najbardziej wartościowe, same nie pomogą ci odnieść sukcesu w blogowaniu. Jeśli niewiele osób odwiedza bloga trudno go utrzymać, a co więcej, trudno również o motywację i wytrwałość w jego prowadzeniu.

Musisz nauczyć się strategii marketingowych online, które pomogą Ci promować Twój blog jako całość, a także każdą tworzoną przez Ciebie treść. Strategia ta, czyli content marketing święci triumfy w blogosferze. Tworząc treści blogowe i odpowiednio je promując, możesz wpływać na to ilu użytkowników odwiedzi witrynę, ilu zyskasz subskrybentów na Twój newsletter i ostatecznie, ilu z czasem będziesz mieć klientów na twoje płatne produkty na blogu lub jakie dochody z afiliacji.

Cele blogera na Pintereście

Tak czy inaczej, najczęściej pierwszym celem jest zgromadzenie jak największej liczby odwiedzających bloga. Użytkowników, którzy czytając poznają Cię, polubią, zaufają i w końcu kupią coś od Ciebie lub za Twoim pośrednictwem od innych partnerów.

Twoim celem na Pintereście, jeśli chcesz aby działania przełożyły się na wzrost liczby odwiedzających bloga nie powinien być sam ruch, liczba followersów czy przepięć. Tak, ale nie tylko. Twoim celem jest głównie uzyskanie przejścia użytkownika na Twoją stronę, na Twój blog.

Jak wypromować bloga na Pintereście?

Jakie elementy pomogą Ci w osiągnięciu tego celu?

SEO

Właściwe pozycjonowanie pozwoli pinom powiązanym z postami być wyszukanymi przez użytkowników. To pierwszy krok. Pamiętaj, ze dobre pozycjonowanie oprócz Pinteresta wesprze Twóją pozycję w wyszukiwarce Google.

Grafiki

sugerujące wartościowe treści blogowe. To drugi krok, aby potencjalny czytelnik ze wszystkich wyników wyszukiwań wyłowi Twojego pina i otworzył go, aby dotarł do opisu.

Mówiąc o zdjęciach i Pinterestu, sposobem, poprzez który możesz szybko poprawić udostępnianie i promowanie swojego bloga i postów na blogu, jest użycie wielu zdjęć na jeden wpis na blogu. Ogólnie rzecz biorąc, masz tylko jeden „główny” obraz artykułu, który pojawia się u góry, ale do jego promocji, możesz użyć szeregu zróżnicowanych pinów. Zróżnicowanych co do wyglądu, opisu, promowanych treści (odwołanie do różnych grup docelowych). Różnicowanie grafik ułatwia szerszą promocję, nie zarzucasz tablic wciąż takim samym pinem.

Opis

Opis zawierający nie tylko odniesienie do grafiki, ale również zachętę do kliknięcia w pin, wejścia na blog. Jasne CALL TO ACTION: Dowiedz się więcej!, Sprawdź!, Przeczytaj!, Pobierz! itd.

[siteorigin_widget class=”Thim_Single_Images_Widget”][/siteorigin_widget]

Większość kwestii związanych z wyglądem i skutecznością pinów (skutecznością w pozycjonowaniu i uzyskiwaniu przejść do stron źródłowych) była omawiana w wyzwaniu, które prowadziłam jesienią 2018 r . Materiały z tego wyzwania stanowią podstawę kursu „W 5 dni do lepszych pinów. Pinterest Design & SEO”.  Kurs jest dostępny TUTAJ.

Zostaw swój adres email, aby obejrzeć jeden z filmów z tego kursu: „Piny, które angażują!”

[siteorigin_widget class=”WP_Widget_Custom_HTML”][/siteorigin_widget]

Co jeszcze pomoże w promocji bloga na Pintereście i osiągnięciu Twoich blogowych celów biznesowych?

Blog i konkretny artykuł powinien odpowiadać pinowi, w przeciwnym wypadku użytkownik nie zabawi u Ciebie zbyt długo. Zwyczajnie, powinien zawierać treści rozwiązujące problem czy potrzebę użytkownika.

Bo żadna ze wspomnianych kwestii nie będzie istotna, jeśli twoje artykuły nie dostarczają prawdziwych informacji i wartości. Im bardziej jesteś w stanie omawiać konkretne problemy i wyzwania, które napotykają czytelnicy i pomóc im przezwyciężyć te problemy, tym bardziej popularne będą posty na blogu. W tę stronę idzie blogosfera, nawet blogi lifestylowe czy modowe.

Ludzie preferują posty, które dostarczają informacji i danych, które ludzie mogą faktycznie wykorzystać. Szczególnie tam, gdzie ew. wejście na blog jest wynikiem wyszukiwania, konkretnego zapytania.

Idąc dalej: pisz artykuły na blogu mając świadomość, że może tam trafić przypadkowy odwiedzający, który wyszukał Cię w Google lub właśnie kliknął pin, a który nie zna Ciebie, bloga. Jak go zatrzymać na dłużej? Sprawić, aby wracał? Narzędzi do wyboru jest sporo:

  • propozycja odwiedzenia podobnych artykułów (a każdy z dedykowaną grafiką Pinterestową na końcu oraz zainstalowanymi narzędziami ułatwiającymi odwiedzającym przypięcie informacji na ich tablicach).
  • propozycja zapisu na newsletter (z prezentem lub tylko z obietnicą o przesyłaniu informacji o nowych artykułach, materiałach na blogu, choć w obecnych czasach adres e-mail to wartościowy towar i standardem jest oferowanie dodatkowych, wartosciowych treści w zamian za zapis). Nie masz newslettera – stwórz go dziś! Koniecznie!  Jedną z lepszych opcji dla początkujących jest MailerLite, darmowy do 1000 subskrybentów.  Zapisanie się klienta na newsletter otwiera nowe możliwości promocji treści i produktów. Wszsytki w odpowiedniej kolejności, od darmowych treści, aż po sprzedaż.
  • instalacja Pixela FB, umożliwiająca późniejszy remarketing (kierowanie płatnych reklam na FB do osób, które odwiedziły konkretne strony na blogu).

Zapisz na Pintereście: