Statystyki na Pintereście – czego możesz się dowiedzieć, gdzie i jak do nich dotrzeć? Pinterest Analytics pomaga zrozumieć ogólny poziom widoczności Twoich treści na Pintereście.

Jak uzyskać dostęp do statystyk na Pintereście?

Po pierwsze, musisz mieć konto biznesowe. Jeśli nie masz takiego, wciąż funkcjonujesz z kontem prywatnym, zmień to zgodnie z instrukcją zawartą w TYM artykule.

Zaloguj się na swoje konto biznesowe na Pintereście.

Statystyki znajdziesz w lewym górnym rogu (w anglojęzycznym Pintereście pod hasłem Analytics):

Możesz też wejść bezpośrednio na stronę do analytics.pinterest.com.

Od niedawna statystyki te uzyskały nowy, odświeżony wygląd i rozszerzony zakres. Dane ze „starych” statystyk można zaimportować do końca czerwca 2019 r.

Możesz przeglądać dane od 1 stycznia 2019 roku. Jeśli chcesz wyświetlić wcześniejszy zakres dat, po prostu wróć do starej wersji, klikając „Switch back” / „Przełącz ponownie” w prawym górnym rogu Analytics.

 

O czym informują statystyki na Pintereście

Po lewej stronie znajdziesz panel wyboru, z którego możesz wybierać, co i w jakim zakresie przeglądasz.
Możesz przeglądać statystyki selekcjonując informacje wg:

  • Daty (ostatnie 7-90 dni)
  • Claimed accounts (podpiętych stron)
  • Devices (urządzeń, na których piny są przeglądane): All, Mobile, Desktop, Tablets
  • Sources (Twoje treści ze zgłoszonych stron zapisane przez Ciebie, treści ze zgłoszonych stron zapisane przez innych). W kolumnie filtru po lewej stronie wybierz opcję All/Wszystkie, aby wyświetlić dane z obu, lub wybierz opcję Your pins / Piny utworzone lub zapisane przez Ciebie albo Other pins / zapisane przez innych użytkowników z Twoich stron.

 

 

Możesz przeglądać:

  • Impressions / Wyświetlenia: łączna liczba pokazanych przez Ciebie szpilek.
  • Engagements / Zaangażowania: łączna liczba działań wykonanych przez użytkowników w związku z Twoimi pinami. Suma zapisanych pinów, otwarcia pinów i kliknięć linków.
  • Closeups / Otwarcia pinów: łączna liczba osób, które oglądały pełną wersję pina (na osobnej stronie).
  • Saves / Zapisane piny: łączna liczba przypadków, gdy ludzie zapisali Twoje piny na swoich tablicach (przepięcia).
  • Link clicks / Kliknięcia linków: łączna liczba kliknięć do docelowego adresu URL z pinów na twoim profilu.

 

 

Zakres czasowy

W lewym panelu może wybrać określone wstępnie okresy czasu: ostatnie 7, 14, 21 30, 60 i 90 dni, lub niestandardowe okresy (np. gdy chcesz zobaczyć statystyki dla konkretnego miesiąca, kwartału).
Aby ustawić własne ramy czasowe, kliknij pierwszą datę, z której chcesz wyświetlić dane, a następnie ostatnią. Dane zostaną automatycznie zaktualizowane, aby odzwierciedlić wybrany okres.

 

Najlepsze piny

W dalszej części zestawień można przeglądać statystyki dla najlepszych (najlepiej widocznych na Pintereście pinów) na naszym profilu. Podobnie jak dla całego profilu, możemy dokonać sortowania wg szeregu kryteriów. Domyślnie wyświetlane jest sortowanie według ilości wyświetleń, czyli najwyżej pokazywane są te, które były najczęściej oglądane przez użytkowników Pinteresta. Inny wybór to zaangażowanie: kliknięcia, zapisanie pina, wyświetlenie pina.

 

Eksport statystyk

Całość bieżących statystyk można wyeksportować do pliku CSV. Kliknij Export w prawym górnym rogu i pobierz plik (można również pobierać pliki po przefiltrowaniu wyników, np. tylko dla własnych stron, własnych pinów, tylko dla wyświetleń a urządzeniach mobilnych itd.). Po co dokonywać regularnego eksportu? Statystyki na Pintereście mają ograniczony horyzont czasowy (max 90 dni). Jeśli chcesz dysponować danymi z dłuższego okresu czasu, musisz regularnie pobierać i przechowywać pliki z danymi na własnym dysku.

 

Jak korzystać ze statystyk na Pintereście?

Na ten temat pojawią się tu wkrótce kolejne artykuły.

 

Zapisz na Pintereście: