Pinterest

Tablice grupowe na Pintereście

Tablice grupowe na Pintereście - temat dyskusji i sporów wśród zaawansowanych użytkowników Pinteresta. Dziś nieco więcej nich, jako kolejnym narzędziu do rozbudowy profilu, publiczności i zaangażowania.

  • Czy warto, czy trzeba tam być? Czy do nich dołączać najszerzej jak się da?
  • Czy wręcz przeciwnie, skupić się na najlepszych? Czy należy pozostawić na profilu tablice o niskiej skuteczności i nadal do nich pinować?
  • W jaki sposób można znaleźć tablice grupowe?
  • Po znalezieniu właściwych, jak możesz się do nich dodać?
  • Czy warta tworzenia jest własna tablica grupowa na Pintereście?

Zacznijmy od początku. Co warto wiedzieć, zanim znajdziesz i dołaczysz do pierwszej tablicy grupowej?

Co to jest tablica grupowa?

Pinterest umożliwia użytkownikom organizowanie zdjęć i filmów w osobistych kolekcjach znanych jako tablice.

Tablica grupowa jest jak zwykła tablica, z tym wyjątkiem, że właściciel może zaprosić współpracowników, innych użytkowników do przypinanie na swojej tablicy.

Tablice grupowe były kiedyś niesamowitym sposobem na zwiększenie zasięgu na Pinterest. To dlatego, że Twoje piny mogą być widziane przez nową publiczność: obserwatorów innych użytkowników, tych którzy pinują na tej samej tablicy grupowej.

Obecnie, gdy na Pintereście rządzi Smart Feed, czyli algorytm pokazujący użytkownikom najlepsze treści, sytuacja nieco się zmieniła. Premiowane są treści, wobec których użytkownicy wykazują zaangażowanie. Na tablicach grupowych często mamy ogromne ilości pinów, ale ich użytkownicy nie wchodzą z innymi w interakcje i nie ma zaangażowania. Wrzucają swoje i wychodzą, idą wrzucać gdzieś indziej. Znasz to? I też się dziwisz, że te tablice nie są zbyt skuteczne? Pinów na które nikt nie reaguje, Pinterest nie pokazuje szerzej.

Nie znaczy to jednak, że do dobrych tablic nie warto nadal dołączać. Dobrych, czyli takich których użytkownicy są aktywni.

Jak znaleźć tablice grupowe?

Niestety w wyszukiwarce Pinteresta nie ma łatwego sposobu wyszukania (wyfiltrowania tablic grupowych). Spróbuj następujących sposobów:

  • Wyszukaj tablice na dany temat poprzez wyszukiwarkę Pinteresta i sprawdzaj, które z nich przyjmują współpracowników.
  • Odwiedź profile użytkowników w swojej niszy (również swoich followersów) i sprawdź tablice grupowe, do których są przypięte. Tablice grupowe są oznaczone 3 kołami w okręgu, zamiast 1.
  • Sieć! Zapytaj użytkowników w swojej niszy i znajomych z innych sieci społecznościowych.
  • Grupy na Facebooku: niektóre są dedykowane wyłącznie twórcom i użytkownikom tablic grupowych.
  • Zewnętrzne serwisy poświęcone Pinterestowi:
    • PinGroupie: serwis poświęcony wyłącznie tablicom grupowym.  Znajdź go tutaj: Pingroupie,
    • Omawiany już tutaj wielokrotnie Tailwind ze swoimi statystykami tablic ("Boards Insights"). Dostępny tutaj: Tailwind.

 

Jakich tablic szukać?

Moim zdaniem najlepsze tablice grupowe powinny spełniać następujace warunki:

  • Pasuje do twojej niszy: ignoruj tablice grupowe, które nie pasują do twojej niszy. Sprawdź również, czy piny są na temat.
  • Tablica grupowa ma zoptymalizowany tytuł i opis tablicy.
  • Nie ma zbyt wielu współpracowników: tablice z ponad 100 użytkownikami są trudne do moderowania i częściej mają niską jakość.
  • Jest aktywna, ale nie jest to śmietnik: pinów przybywa i są komentowane oraz przepinane. Jeśli pinów przybywa hurtowo (duża ilość aktywnych pinujących), najczęściej nie ma zaangażowania. W statystykach Pinteresta nie ma takiej możliwości, ale już Tailwind i Pingroupie pokazują współczynnik repinacji dla tablic grupowych, co jest BARDZO przydatne przy ocenie zasadności dołączania do grupy. Można się nim kierować określając jakość tablicy:

Pingroupie:

Tailwind:

 

 

Głównym argumentem, jaki powtarza się za pozostaniem / znalezieniem większej liczby tabeli grupowych jest „pokazanie przed nową publicznością”. Być może. Ale jeśli piny nie są pokazywane nikomu (z powodu spamu lub niskiego zaangażowania na tablicy), ten argument nie ma zastosowania.

 

Jak dołączyć do tablicy grupowej?

Opis tablicy grupowej (najczęściej) powie Ci, jak zostać dodanym. Nie czuj się odrzucony, jeśli nigdy nie usłyszysz odpowiedzi. Zdarza się to często, zwłaszcza dla najpopularniejszych tablic!

Jeśli nie ma instrukcji, mogą nie być dostępne dla nowych współpracowników, ale możesz spróbować poniższych pomysłów, aby do nich dołączyć :

  • Właściciel tablicy jest wymieniony w adresie URL i jest pierwszym pokazanym współużytkownikiem tablicy. Skontaktuj się z właścicielem tablicy na Facebooku, zwłaszcza jeśli znajdziesz go w grupie na Facebooku.
  • Sprawdź na tablicy grupowej specjalny pin „Dodaj mnie” (istnieją na niektórych tablicach) i dodaj pod nim komentarz z prośbą o zaproszenie.
  • Skomentuj dowolny pin należący do właściciela tablicy i poproś o zaproszenie.
  • Znajdź adres strony internetowej właściciela na stronie profilu Pinterest i użyj formularza kontaktowego /maila aby się z nim skontaktować.
  • Przewiń listę aktualnych współpracowników zarządu. Jeśli znajdziesz kogoś, kogo znasz, poproś go o dodanie Cię do tablicy. W zależności od ustawień tablicy, współtwórca może być w stanie dodać innych autorów. Mogą też podpowiedzieć, jak skontaktować się z właścicielem.

Uwaga: Nie wszystkie tablice grup Pinterest są otwarte na nowych kontrahentów

 

Czy warto otworzyć własną tablicę grupową na Pintereście?

Przemyśl to. Prowadzenie tablicy tak, aby była wysokiej jakości wymaga zaangażowania. Trzeba ja regularnie odwiedzać, nadzorować i "sprzątać": usuwać piny nie na temat, spammerów, łamiących zasady tablicy itp.

Największą korzyścią reklamowaną jest rozwijanie swoich zwolenników. Dzieje się tak dlatego, że zazwyczaj każe się ludziom śledzić cały profil, zanim doda ich się do tablicy. Nie jest to jednak sposób dla początkujących, gdyż mało kto będzie chciała dołączyć i pinować do tablicy grupowej z niewielką liczbą followersów.

Ustal jasne zasady przyjęcia użytkowników do tablicy, aby zachować wysoką jakość pinowania. Niektórzy ograniczają liczbę pinujących do 20-50, inni przyjmują tylko pinujących z określonych profilach itd.

Ustal wyraźny profil tablicy. Zbyt ogólne nie są skuteczne. Ogranicz tematy do swojej niszy biznesowej. To przyciągnie pożądanych obserwatorów. Na moim profilu znajdziesz dwie otwarte tablice grupowe, obie wyraźnie sprofilowane:

Możesz ustanowić zasady zachęcające do aktywności, zwiększającej efektywność tablicy: konieczność przepinania pinów innych użytkowników, komentowania ich itp.

Podsumowanie

Mimo zmniejszenia "siły rażenia" tablice grupowe są nadal wartościowym narzędziem, jeśli korzysta się z nich strategicznie, po przemyśleniu i z wykorzystaniem statystyk. Wypróbuj je na swoim profilu!

Choć możesz przypinać wszystko, co chcesz do tablic grupowych, w których uczestniczysz, skoncentruj się na udostępnianiu tam swoich własnych pinów, ponieważ celem tablicy grupowej jest uzyskanie większej widoczności dla twoich treści. Zawsze przestrzegaj zasad co do tematyki i częstotliwości pinowania Twoich treści (w wielu tablicach istnieją specjalne reguły).  Możesz dzielić się treściami innych osób, jeśli chcesz zrobić im przysługę i chcesz zwiększać skuteczność tablicy.