Przez cały kwiecień, 30 dni prowadziłam na fanpage’u Pinterest dla biznesu wyzwanie #PinToWin. Miało ono na celu poprawę funkcjonowania profili uczestników i wywołanie ruchu z Pinteresta na blogi i do sklepów. Czy Pinterest jest w tym skuteczny? Byłam przekonana, że tak, bo od wielu lat wykorzystuję Pinteresta do promocji moich sklepów, ale chciałam przekonać innych!

Jakie działania obejmowało wyzwanie?

Codziennie trzeba było wykonać jedną rzecz ulepszającą profil i przypiąć przynajmniej jeden pin promujący Twój biznes.

Dlaczego tak?

Bo te dwa działania odzwierciedlają dwa główne obszary wpływające na skuteczność Pinteresta w promocji. Jakie to obszary?

  1. Optymalizacja profilu i działań pod wyszukiwarkę Pinteresta i pozyskiwanie obserwatorów;
  2. Regularność, systematyczność w pinowaniu treści na Pintereście.

Jeśli zaniedbasz jedno lub drugie, efekty będą gorsze, niż mogłyby być.

A jakie mogą być efekty regularnych działań na Pintereście?

Moim celem na Pintereście w kwietniu było:

  • promowanie polskiego sklepu ze wzorami, promocja zapisu na newsletter w tym sklepie – w ostatnim czasie mocno go zaniedbałam marketingowo;
  • promowanie sklepu na Etsy- dla tego sklepu pinuję stale, regularnie, również z pomocą automatyzacji Tailwind.

Świadomie, aby nie zaburzać wyników, nie pinowałam treści innych osób i kontynuowałam moje zwykłe aktywności na Pintereście (przypinanie nowych produktów od razu po wystawieniu, automatyczne przepinane starszych treści na nowo w Tailwind). Zmiany w ruchu i zaangażowaniu na moim profilu miały być efektem tylko dodatkowych działań.

Moje statystyki z Pinteresta

Łącznie miesięczne wyświetlenia wzrosły z 63,2 tys. wg stanu na 30.03.2020 do 134 tys. wg stanu na 30.04.2020, czyli wzrosły o 112%.

Zaangażowanie ogółem wzrosło z 5,7 tys. do 9,4 tys. miesięcznie, czyli o 64%

Liczba zaangażowanych osób ogółem (wszystkie osoby, które wykonały działanie w stosunku do moich pinów) wzrosła z 3,2 tys. do 5,3 tys. osób miesięcznie, czyli o 66%.

Przykładowy wykres wyświetleń pinów z domeny, która mam podpiętą, czyli https://e-tutorial.eu wygląda tak:

Uwaga! Wykres obejmuje 60 dni, czyli marzec i kwiecień, aby pokazać Wam, jak wyglądały dane w poprzednim okresie.

Zaangażowanie w stosunku do pinów z tej domeny również rosło:

W przypadku sklepu na Etsy nie nastąpiły aż takie wzrosty, ale jest to sklep, który promuję regularnie i niewiele mam nowych treści, którymi mogłabym przyciągnąć nowych odbiorców. Tu jednak miałam ciekawą sytuację viralowego pina, który w kilka dni osiągnął kilkanaście tysięcy wyświetleń i wygenerował kilkaset przejść do sklepu, co jest widoczne w statystykach Etsy.

Statystyki z e-tutorial.eu

Za pośrednictwem Google Analytics podejrzałam, jak wyglądały odwiedziny dzienne i miesięczne w marcu oraz kwietniu 2020 r:

Liczba aktywnych użytkowników wzrosła łącznie o 13,8%. Poprawiły się właściwie wszystkie główne statystyki witryny:

Statystyki z Etsy

Statystyki Etsy wskazują na podobny efekt. Wzrosła liczba wizyt w sklepie (dwa dni ‘zerowe’ to efekt jakiejś wpadki Etsy ze zbieraniem danych…) w stosunku do poprzedniego miesiąca i analogicznego okresu poprzedniego roku. O ile marcu wykresy niemal się pokrywają, czyli nie nastąpiły znaczące zmiany w skali wejść z Pinteresta w stosunku do zeszłego roku, o tyle w kwietniu przyrost jest bardzo widoczny:

Jakie efekty Tobie przyniosłoby regularne pinowanie, z celem i z głową?

Tego nie wie nikt. Nie spróbujesz, nie dowiesz się! Jedno jest pewne. Zaangażowanie się na Pintereście i wbudowanie go do swojej strategii marketingowej daje dobre, długofalowe efekty.

Materiały z wyzwania są już dostępne w sklepie:

„W 30 dni do skutecznego profilu na Pintereście”

Dużo więcej szczegółowych informacji o tym ukaże się w e-bookach, które miały premierę 11 maja br. Sprawdź szczegóły!

http://strategicznie.pinterestdlabiznesu.pl/

 

#PinToWin